AKİT MENÜ

Gündem

Yıllık olarak yapılacak… Büyük mücadele başlıyor!

Hükümetten bağımlılığa karşı büyük mücadele... Türkiye’nin bağımlılık salgınının arifesinde olduğunu belirten Başbakan Yardımcısı Akdağ öğrenciler arasında her yıl uyuşturucu taraması yaparak konunun takip edileceğini açıkladı

Güncelleme Tarihi:

Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ, batı dünyasının uyuşturucu salgınının pençesinde olduğunu belirterek, “Türkiye de böyle bir salgının maalesef arefesinde. Bu salgının başlangıcında el birliği yapmalıyız” dedi. Gençlerde uyuşturucu kullanım yaygınlığını tespit için araştırma yapıldığını açıklayan Akdağ TBMM’de bağımlılığa karşı yapılacak mücadeleyi anlatırken şunları söyledi:

YILLIK ARAŞTIRMA: Hem 15-16 yaş grubunda yani liselerde, hem 19-25 yaş grubunda yani üniversitelerde, hem de 15 yaş üstü tüm toplulukta kullanım yaygınlığını tespit için şu anda araştırmalar yürütüyoruz. Bu araştırmalar şubat veya martta elimize geçecek. Araştırmaları özellikle okul çağı çocukları için, yani lise ve üniversite çağı çocukları için Avrupa ve Amerika’dakinden daha sık yaparak konunun takibini düşünüyoruz. ‘ESPAD çalışması’ diye bilinen lise çağı çalışması Avrupa’da 4 yılda bir yapılıyor. Bizim de 4 yılda bir yapmamız öngörülüyor ama biz bir salgının başlangıcında olduğumuz için yıllık yapmayı planlıyoruz. Çok yakın takip edeceğiz.

ATIK TAKİBİ: Atık sularda uyuşturucu takibi yapacağız. Adana ve İstanbul’da adli tıp enstitüleri atık sularda uyuşturucu takibi yapmaya başladılar ama bunlar birer projeydi. Bu projeleri de himayemize alıyoruz. Başbakanlık olarak süratle geliştirecegiz ve Türkiye’nin tüm riskli illerinde bu yıl atık sularda takibe başlayacağız.

MANEVİYAT AZALMASI: Madde bağımlılığıyla ilgili kampanyalar bazen de ters tepiyor. Bana sorsanız, maneviyatin toplumdaki azalması bunun önemli sebeplerinden biri olabilir. Yani uyuşturucu meselesinin zengin ülkelerde daha fazla olduğunu görüyoruz. 

SALGININ PENÇESİNDE: Batı dünyası bağımlılık salgınının pençesinde. Özellikle uyuşturucu ve  gelişen teknolojinin uygunsuz kullanımı konusunda çaresizliğe düştüklerini görüyoruz. Türkiye de böyle bir salgının maalesef arefesinde. Hızlı şehirleşme, yaşam biçimlerinin değişmesi, internet yoluyla her şeyden haberdar olmanın,  olumlu taraflarının yanı sıra böyle bir salgına da sebep olabileceğini biliyoruz.

ESRAR, BONZAİ UCUZLADI

Akdağ, “En az zararlı olanından, en kolay ulaşılandan başlanıyor. Dal sigara,  öğrencilere ortaokulda, liselerde tek tek sigara satılıyor; bu, şu anda yasak, ciddi cezası var ama iyi denetim lazım. Mesela Türkiye’de şu anda bonzai ve esrar ucuz. Esrar en ucuzlarından biridir, son yıllarda maalesef bu ‘bonzai’ denen sentetik kannabinoidler de çok ucuzladı. Alkol tarafında da az alkollü içkilerle başlanıyor. Sonra doz artırılıyor ve bir kısır döngüye giriliyor. Esrar kullanımının Türkiye’de azalmasıyla, biraz kontrol altına alınabilmesiyle beraber bu sentetik kannabinoidlerde artış var” dedi.

TOPYEKÛN MÜCADELE

Akdağ, “Bağımlılık salgınının başlangıcında el birliği yapmalıyız, iktidarıyla muhalefetiyle. Elbette sadece TBMM ya da hükümet anlamında değil, sivil toplumumuzla, üniversitelerimizle topyekûn bir mücadeleyi başlatmalıyız. Enteresan örnekler var. Talebi azaltma konusunda ciddi kampanyalar yapmış ülkeler var. Ama ABD, Kanada   başarısız olduklarını ifade ediyorlar. Çok zor bir mesele olduğunu bilmek gerekiyor ama birlikte çalışırsak, Allah’ın izniyle üstesinden geleceğimizi de biliyorum” dedi.

 

Yorumlara Git

Gafil İsrail'in sonu geliyor! Filistin tüm dünyaya diz çöktürdü

Rusya "barışa karşı en büyük engeli" açıkladı

Bütün dünya anladı da şu sol zihniyet anlamadı! Küresel savunmanın çelik kalbi Türkiye oluyor!

Terörist İsrail'den suikast! Şehit oldular

Türkiye’den dost ülkeye anında şefkat eli! Bakan Hakan Fidan telefona sarıldı: Yaraları birlikte saracağız!