AKİT MENÜ

Gündem

Robot Sanbot: Bakan Arslan'dan özür dilerim

Bakan Ahmet Arslan'ın sözünü kestiği için yeniden programlanan Robot Sanbot özür diledi.

Güncelleme Tarihi:

This browser does not support the video element.

Bilgi Teknolojileri Kurumu’nun düzenlediği Güvenli İnternet Günü programında sunum yapan robot Sanbot, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın sık sık sözünü kesince Arslan, görevlilere seslenerek "Gereğini yapın" diyerek müdahale etti. Robot Sanbot, daha sonra yeniden programlanarak susturuldu.

Kanal D haberi ekipleri robot ile 'görüştü' ve Bakan Arslan'dan özür dilemesini sağladı. Televizyon yayınında "Ben çok akıllı bir robotum, bana istediğini sorabilirsin" diyen robot, ‘Bakanın sözünü neden kestin?’ sorusuna "Yanlışlıkla oldu, çok üzgünüm" diye cevap verdi.

Çinli bir firma tarafından geliştirilen robot Sanbot, Türkiye’de de satışa sunuldu. Robot Sanbot’un, üzerinde kendi yazılım platformu bulunuyor. İnsan ve nesneleri tanıyabilen robot, izleme, konuşma algılama, yüz tanıma gibi özelliklere de sahip. Sanbot’un ayrıca projeksiyondan görüntü oynatma, müzik çalıp dans etme gibi yetenekleri de bulunuyor. İnsansı robot Sanbot, bankalar, havalimanları, alışveriş merkezleri, perakende sektörü, hastaneler, oteller, restoranlar, okullar, fuarlar, evlerde servis, karşılama ve yönlendirme, turizm, eğlence, eğitim, satış, ev hizmeti ve güvenlik amaçlı görev alıyor. Katıldığı etkinliklerde insanlarla sıcak bir diyalog da kuruyor.

Yorumlara Git

Mısırlı alimin Türkiye ve Erdoğan sözleri dünyada yankılandı

Sıcak saatler yaşanıyor! ABD ordusu İran'a saldırdı

İran'da gizemli patlama sesleri! Sirik kentinde duyulan sesler paniğe neden oldu!

Bu ahlaksızlık durdurulmalı! Sapkınlar Boğazı kirletmeye hazırlanıyor

Ankara'da dev zirve öncesi Turkuaz operasyonu! Emniyet Müdürü çalışmaları sahada denetledi!