AKİT MENÜ

Gündem

Alman Bakan itiraf etti: Türkiye çok büyük ve...

Almanya Dışişleri Bakanı Sigmar Gabriel, Münih Güvenlik Konferansı’nda çok önemli açıklamalarda bulundu. Gabriel, açıklamalarının bir bölümünde Türkiye ile Almanya ilişkilerine de değindi ve, "Türkiye çok büyük ve önemli bir ülke, diyaloğa her şartta devam edeceğiz" dedi.

Güncelleme Tarihi:

Münih Güvenlik Konferansı’nda konuşan Almanya Dışişleri Bakanı Sigmar Gabriel dünyanın 2018 yılı bşalangıcında tehlikeli bir uçurumun kenarında olduğunu söyledi ve “Uluslararası siyasette günümüzde en az bulunan ve ihtiyaç duyulan unsur öngörülebilirlik ve güvenilirlik” dedi.

Gabriel “Yakın müttefiklerimiz Suriye’de savaşın eşiğinde. Güney Kore ve Kuzey Kore arasındaki nükleer gerginlik Olimpiyat Oyunları sayesinde geçici olarak sakinleşti. Çin’in yükselişi, Rusya’nın etkinliği ve ulusalcılık ve korumacılığın yükselişte olması da bu tehlikeyi artırıyor” dedi.

Avrupa’nın ABD ile ilişkileri tekrar iyileştirmesi gerektiğini ve işbirliğini arttırması gerektiğini belirten Gabriel, Ukrayna’nın doğusunda arabulucular sayesinde bir ateşkes sağlandığı takdirde Rusya’ya uygulanan yaptırımların da gevşetilmesi gerektiğini söyledi.

"TÜRKİYE ÇOK BÜYÜK VE ÖNEMLİ BİR ÜLKE, DİYALOĞA HER ŞARTTA DEVAM EDECEĞİZ"

Deniz Yücel’in serbest bırakılması ve Türkiye ile ilişkileri değerlendirmesi istenen Sigmar Gabriel şu değerlendirmeleri yaptı:

"Alman gazeteci Deniz Yücel’in tutukluluğu ilişkilerin geliştirilmesi önünde çok önemli bir engeldi, fakat tek engel değildi. Yedi Alman devlet görevlisi Türkiye’de hapisten çıkarıldı ve Almanya’ya geldi. Fakat hala beş kişi daha hala hapiste. Avrupa’nın değerlerini düşündüğümüzde, Türkiye ile bu konuda ciddi fikir ayrılıklarımız var. Fakat her şeye rağmen, birçok soruda olduğu gibi Türkiye çok büyük ve önemli bir komşu. Uluslararası etkisi olan bir ülke. Şimdi bence bu momentumu kullanmalı, Türkiye ile her türlü teması sürdürmeli, her şeyin bir gecede olmasını beklememeliyiz. Çünkü burada iyi bir şeyi şartları daha da iyileştirmek için kullanmaktan başka bir yöntem düşünemiyorum.

Biz de her fırsatı değerlendireceğiz, Türkiye ile iletişimi sürdüreceğiz. Bağımsız bir yargı sistemi oluşturulması, basın özgürlüğü, insan hakları gibi zorlu konularda Türkiye ile farklı fikirlere sahip olabiliriz. Ama bu gibi sorunları Türkiye ile resmi temasları sürdürmeden halledemeyiz."

Yorumlara Git

İran Dışişleri'nden zehir zemberek açıklama: ABD uluslararası hukuku çiğnedi

Başkan Erdoğan’a takdim edildi Tarihi tablonun sırrı ortaya çıktı

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan başörtüsü karşıtlarına tepki: Geri kafalı fosiller

Düşman uçaklarına karşı harekete geçtiler Güney Kore’de hava alarmı

Bakanlıktan “14 kişilik baskın” iddiasına yalanlama