Gündem
CHP'li belediye yeni binasını katedrale benzetti!
Marmaraereğlisi’nin yeni belediye binası hakkındaki tartışmalar devam ediyor. CHP'li belediye başkanı kendini savundu.
Marmaraereğlisi’nin 2015 Kasım ayında başlanan yeni belediye binasının mimarisi sosyal medyada tartışma konusu oldu. Bina için sosyal medyada adeta yorum yağdı; Gotik, Roma, AVM, plaza, Beyaz Saray esintileri taşıdığı yorumları yapıldı. Kimi vatandaşalar da yapının kiliseyi ve katedrale benzediğini söyledi.
Konuyla ilgili Marmaraereğlisi Belediyesi Başkan Yardımcısı İrfan Tütün şunları söyledi:
“Yapılan eleştirileri biz de takip ediyoruz. Burası 2 bin 700 yıllık geçmişe sahip bir yer. Perinthos, Heraklia medeniyetlerine ev sahipliği yapan bir yerden söz ediyoruz. Binanın yapımında da bu medeniyetlerin izlerinin olmasına özen gösterildi. Binanın ön cephesinde bulunan sütunlar, Büyük İskender’in bastırdığı paraların üstündeki motifler… Kubbe motifi, insanların topluluk içinde yaşadığını ifade ediyor. Kimi diyor katedrale benziyor, kimi sinagoğa kimi, camiye benzetiyor… Aslında toplumsal yaşam alanlarını ifade ediyor. İnsanlar bilmediği için eleştiriyor. Biz de mümkün mertebe yanıt vermeye çalışıyoruz.”