AKİT MENÜ

Gündem

Türk savaş gemisi izin vermemişti... Bölgeden kaçıyor!

Türkiye'nin münhasır ekonomik bölgesi olarak kabul ettiği alanda araştırma yapmak isteyen İtalyan ENI şirketinin sondaj gemisi 'Saipem 12000'in Doğu Akdeniz’den ayrıldığı bildirildi.

Güncelleme Tarihi:

Kıbrıs’ta bugün bir kez daha 3’üncü bölgeye girmek için hareket eden 'Saipem 12000' adlı dev petrol sondaj gemisinin bölgeye girişi Türk Deniz Kuvvetleri’ne ait savaş gemileri tarafından önlenmişti.

Bunun üzerine gemi rotasını değiştirdi ve Fas’a gitmek üzere yola çıktı.

İtalya da NATO görevinde Akdeniz'de bulunan bir firkateynini, 'Saipem 12000'ü koruması amacıyla bölgeye gönderdi. Ancak İtalyan firkateyni, Türkiye´nin bölgedeki kararlı duruşu karşısında rotasını Beyrut limanına çevirdi.

BÖLGEDE DOĞALGAZ ARAMAKTAN VAZGEÇTİ

ENI de bölgede doğalgaz aramaktan vazgeçti. Doğan Haber Ajansı'na konuşan üst düzey bir yetkili de Ankara'nın Akdeniz'deki siyasi kararlılığının büyük bir kazanım olduğunu söyledi. Rumların ilk kez çaresiz şekilde kaldığını kaydeden yetkili, "Rumlar ABD'den de istedikleri desteği alamayınca, Akdeniz'de yalnız kaldılar. Türkiyesiz, Kıbrıslı Türksüz bu işin olamayacağını anladılar" dedi.

TÜRKİYE'YE KARŞI BİR ŞEY YAPAMAYIZ

Rum Dışişleri Bakanı YoannisKasulides, "ABD, bize 'Türkiye'ye karşı birşey yapamayız' demişti" itirafında bulunmuştu.

Yorumlara Git

Feodalizm Avrupa'ya geri döndü! Kıdemsizlere fırın kıdemlilere yayla

Bitik CHP okeye dönüyor! Hortumcu Mahmut konuştu kimse iplemedi

AK Parti Sözcüsü Ömer Çelik: Terörsüz Türkiye'de yeni aşamaya geçiyoruz

Villa başına haraç, meclis üyelerine zarfla ‘kara para’ maaş! CHP’li şile Belediyesi’nde milyonluk soygun!

Ticaret Bakanlığından gurbetçilere ve yolculara rahat nefes aldıran açıklama! Gümrükten geçişte her yolcu için muafiyet limitleri belli oldu