Gündem
''Esed Suriye'yi teröristlere dağıtıyor"
Hatay’daki Yayladağ sınır kapısındaki kampta hayatta kalma mücadelesine devam eden Bayır Bucak Türkmeni Sezer Karameryem yaşadıklarını Akit’e anlattı.
RESUL EKREM ŞAHAN/HATAY Bayır Bucaklı Karameryem, “Savaş öncesi eşim ve çocuklarım ile birlikte yaşıyorduk. Ben 7 aylık hamileydim. Bebeğim olduktan sonra ben de Türkiye’ye geldim. Savaş başladığında eşim 1 yıl Türkiye’de kalmadı. Sonra topraklarını korumak için mücadele etmeye gitti. 2013 yılında şehit oldu. Türkiye’den Allah razı olsun. Her şeyimiz var, hiçbir şeye ihtiyacımız yok. Bu yardımlar olmasaydı halim neci olurdu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ne yaparsa bizim için yaptığını biliyoruz. Bizi kimseye muhtaç ettirmedi. Ben Türk halkından razıyım, Allah razı olsun. Allah, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın kuvvetini artırsın. Düşmanlar kendi pusularına kendileri düşsün inşallah” diye konuştu.
ESED SURİYE’Yİ TERÖRİSTLERE DAĞITIYOR
Karameryem hayatın zor olduğunu belirterek, “Türk askerine, Türkiye’yi yönetenlere sürekli dua ediyoruz. Türk askeri bizim için Suriye’de mücadele ederken, Suriyeli genç erkeklerin burada boş boş oturmalarına anlam veremiyorum. Herkesin mücadele etmesini istiyorum, elimden gelse ben de giderim. Ama çocuklarımın bana ihtiyacı var” dedi.
“Esed’in Suriye’yi teröristlere dağıttığı”nı ifade eden Karameryem, “Esed ve teröristler midemi bulandırıyor. Biz onların gözünde teröristiz, kendileri haklı. Kendi suçlarını bizim üzerimize atıyorlar. Çok yalan haber yapılıyorlar. Cumhurbaşkanı Erdoğan bizi burada yetiştiriyormuş, bizi Suriye’ye gönderiyormuş. Bunların hepsi yalan. Bunlar hiçbir şeyden anlamaz. Türkiye sayesinde barış gelecek. Suriye’de huzur ortamı geldiğinde dönmeyi düşünürüm” sözleriyle yaşadıklarını dile getirdi.