Gündem
8 şehit verdiğimiz saldırıda neler yaşandı?
Güvenlik Uzmanı Abdullah Ağar, dün 8 şehit verdiğimiz Kel Tepe'de neler yaşandığını anlattı.
Zeytin Dalı Harekatı'nın 41. gününde Türkiye, yasa boğan acı haberler aldı. Hatay Hassa'nın karşısındaki Kel Tepe bölgesinde çıkan çatışmada 8 şehit verildi, 13 asker de yaralandı. Kep Tepe'de neler yaşandığını eski bir bordo bereli olan güvenlik uzmanı Abdullah Ağar anlattı.
Kel Tepe bölgesini ele geçirmek için ilerleyen güvenlik ve ÖSO güçlerine tünellere saklanmış yaklaşık 100 kadar terörist tarafından ağır silahlarla ateş açıldığı belirtiliyor. Güvenlik uzmanı ve eski asker Abdullah Ağar da çatışmaya ilişkin ulaştığı bilgileri paylaştı.
3 GÜNDÜR YOĞUN SİS VAR
Bölgede 3 gündür yoğun sis olduğunu kaydeden Ağar, teröristlerin sabah saatlerinde bu sisten faydalanarak ağır silahlarla geldiğini belirtti. Ağar, ilerlenen bölgede henüz dağlık alanın bitmediğini, bu dağlık alanda üstü kapalı, gizli irtibat hendeklerinin bulunduğunu söyledi. İte Ağar'ın anlattıkları:
GİZLİ TÜNELLERİ KULLANARAK GELDİLER
"Bu üstü kapalı irtibat hendekleri zamanla doğayla bütünleşiyor. Oralarda gizli, üstü kapalı irtibat hendeklerini kullanarak geldiler. Arazi, hava şartları, tüneller teröristlerden yanaydı. Bu tip baskın tipi saldırıda teröristlerin amacı çok sayıda kayıp verdirmekti."
SİS, SİHALARI ENGELLEDİ, SAATLERCE ÇATIŞILDI
"Saatlerce çatışma yaşandı. Temas hattı çok yaklaştı. Sis nedeniyle SİHA'ların görüş alanı kapalıydı."
73 PKK/PYD'Lİ ÖLDÜRÜLDÜ
"Ancak Mehmetçiğin ortaya koyduğu karşı duruş beklediklerinin tersi bir sonuç verdi. Teröristler dün büyük çoğunluğu bu çatışmada olmak üzere 73 kayıp verdi..."
RACO VE CİNDERES DAHA ZOR OLACAK
Ağar, Raco ve Cinderes operasyonları için "Cinderes bölgesi daha zor olabilir diye düşünüyorum. Sivilleri çıkartmıyorlar" diye konuştu.