Gündem
Başbakan'ın açıklamaları Oktay Ekşi'nin zoruna gitti
Başbakan Binali Yıldırım'ın 28 Şubat Davası'yla ilgili "Suçlular en ağır cezayı alacaklar" sözü ve davanın gidişatıyla ilgili açıklamaları Aydınlık yazarı Kemalist Dinazor Oktay Ekşi'nin zoruna gitti.
Başbakan Binali Yıldırım'ın 28 Şubat Davası ile ilgili "Suçlular en ağır cezayı alacak" sözleri sonrası Aydınlık yazarı Oktay Ekşi bugünki köşe yazısında Başbakan Binali Yıldırım'a yönelik skandal sözler sarf etti. Hala 28 Şubat zihniyetinden kurtulamayan ve o zihniyeti savunmaya devam eden Ekşi'nin bu sözleri büyük tepki topladı.
BAŞBAKAN VE CUMHURBAŞKANI'NA ÇİRKİN İTHAM
Ekşi yazısında Başbakan Binali Yıldırım'ın kişiliğine de dil uzatmakla kalmayarak Başbakan'ı yalancılık ile suçladı. Başbakan'a yönelik çirkin sözlerini sürdüren Kemalist dinazor Oktay Ekşi Türkiye Cumhuriyeti'nin mevcut hukuk sisteminede dil uzatarak Başbakan Binali Yıldırım ve Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı hukuka müdahale etmekle itham etti.
İşte Oktay Ekşi'nin Başbakan Binali Yıldırım'la ilgili skandal sözleri;
"28 Şubat Davası’nda sona gelindi. Siz, Başbakan’ın “En ağır cezayı alacaklar” sözlerini ve davanın seyrini nasıl değerlendiriyorsunuz?
28 Şubat Davası’nın tam da sonuna gelindiği bir sırada Başbakan Binali Yıldırım’ın, altını çize çize “sanıklar en ağır cezayı alacaklar” diye, hem de kamuoyuna duyura duyura yaptığı konuşma, “halim selim, esprili ve dengeli” biri olarak tanınan Yıldırım’ın kişiliğine hiç yakışmadığı gibi, kendisi yönünden çok büyük bir ayıp teşkil edecek kadar da vahimdir.
Her ağzını açışta, “Türkiye Cumhuriyeti bir hukuk devletidir” diyen Binali Yıldırım, bu sözleriyle sadece “ayıp etmekle kalmamış, ya “hukuk devleti” kavramını hiç bilmediğini yahut da gözümüzün içine baka baka yalan söyleyebildiğini göstermiştir.
Dahası, Yıldırım açıkça, “mahkemeleri etkileyecek beyanda bulunmayı” suç sayan yasa maddelerini çiğnemiştir. Bir noktaya işaret edeyim:
Ben Binali Yıldırım’ın bu sözleri kendi inisiyatifiyle söylediğine inanmıyorum. Kanımca o sözleri, Cumhurbaşkanı Erdoğan kendisinden “öyle konuşmasını” istediği için söylemiştir. Çünkü hepimizin bildiği gibi Türkiye’de “Anayasa Mahkemesi’nin verdiği kararı kabul etmiyorum, saygı da duymuyorum” diyen bir Cumhurbaşkanı var.
Türkiye öyle bir zihniyetle idare edilmese Anayasa’nın “kesin” olduğunu ve Cumhuriyetin tüm kurumlarını bağladığını, açıkça ifade ettiği Anayasa Mahkemesi kararlarının, alt mahkeme tarafından reddedilmesi gibi bir skandal yaşanabilir mi?
Ne yazık ki Başbakan Yıldırım, son nefesini AKP iktidarı döneminde veren “hukuk”un tabutuna son çiviyi, o konuşmasıyla çakmıştır."