Gündem
Firari FETÖ’cü emniyet mensubu teslim oldu
Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması (FETÖ/PDY) üyesi firari emniyet mensubu polise teslim oldu.
SELİM YAZICI / ANKARA
Geçtiğimiz yıl içerisinde Maliye Bakanlığı’ndan Beytüşşebap İlçe Mal Müdürlüğü’ne gönderilen 639 milyon TL’yi farklı bir hesaba aktarıp çekmeye çalışırken, banka çalışanlarının dikkati sonucu amacına ulaşamayan ve kayıplara karışan Emniyet mutemedi firari Selahattin D., Şırnak’ta polise teslim oldu.
KİMİN ADINA ÇALIŞTI?
FETÖ’den açığa alınıp daha sonra görevine geri döndükten hemen sonra devleti soymaya kalkan Selahattin D.’nin verdiği bilgiler doğrultusunda birçok gözaltı yapıldığı öğrenildi. 17 bin nüfuslu küçük bir ilçe olan Beytüşşebap’a Ankara’dan bu boyutlarda paraların nasıl gönderildiğine de henüz bir anlam verilemezken, Selahattin D.’nin daha önce de 7 milyon TL’yi zimmetine geçirdiği öne sürülüyor.
Bir ucu Ankara’ya uzanan ve FETÖ bağlantısı olduğu değerlendirilen vurgun çetesine ilişkin soruşturma Beytüşşebap Cumhuriyet Başsavcılığı’nca yürütülürken, Selahattin D.’nin teslim olmasının ardından Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nın da devreye girerek çetenin Ankara ayağının da çökertilmesi bekleniyor.
OYUN NASIL BOZULDU?
Olay, yaklaşık altı ay önce patlak vermiş; iddialara göre Maliye Bakanlığı’ndan Beytüşşebap Mal Müdürlüğü adına gönderilen 639 milyon lira, İlçe Emniyeti’nde mutemetlik görevi yapan polis memuru Selahattin D. tarafından herhangi bir izin alınmadan yasalara aykırı şekilde Beytüşşebap Emniyet Müdürlüğü adına açılan başka bir hesaba aktarılmıştı. Mutemet Selahattin D., parayı almak için Şırnak merkezdeki banka şubesine gitti. Banka görevlileri, devasa miktardaki paranın 17 bin nüfuslu Beytüşşebap gibi küçük bir ilçe için ödenek olarak ayrılmasından şüphelendi. İşlem durdurularak Beytüşşebap Emniyet Müdürü durumdan haberdar edildi. Mutemet Selahattin D. ise bu olayın ardından kayıplara karışmıştı.