AKİT MENÜ

Gündem

İslâmî bilgiler vermesi İHL’lere tercihi artıyor

Son olarak Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı tarafından ortaya konulan “İmam-Hatiplere olan yoğun talebi”, Akit’e değerlendiren uzmanlar, “Buralarda diğer dersler yanında din ve ahlak bilgisi veriliyor. Kız-erkek münasebeti konusunda olabildiğince dikkat ediliyor. Halkın talebinin fazla olmasının en temel sebebi bunlardır” görüşünde birleşiyor.

2013-08-14 20:19:19
SİNAN KAYA / ANKARA
Önceki gün de Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı tarafından ortaya konulan, “Halkın İmam-Hatiplere olan yoğun talebini”, gazetemize değerlendiren ilgili sivil toplum kuruluşu temsilcileri, “Buralarda diğer dersler yanında din ve ahlak bilgisi veriliyor. Kız-erkek münasebeti konusunda olabildiğince dikkat ediliyor. Halkın talebinin fazla olmasının en temel nedeni bunlardır” görüşünde birleşiyor.
ÖĞ-DER Genel Başkanı İsmail Hakkı Akkiraz, ve TİMAV Başkanı Ecevit Öksüz Akit’e yaptıkları açıklamalarda, İmam-Hatip liselerine olan rağbetin en büyük sebebinin, buralarda öğrencilere diğer dersler yanında din ve ahlak bilgisinin de veriliyor olmasını gösterdiler.
“EĞİTİM SİSTEMİNE
KÖKLÜ ÇÖZÜMLER GETİRİLMELİ”
Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞ-DER) Genel Başkanı İsmail Hakkı Akkiraz, şöyle konuştu: “Milletin İmam-Hatip okullarına rağbet etmesinin sebebine bakacak olursak, millet nezdinde bu okulların İslâm’ı öğreten okullar olarak algılandığını görürüz ki bu gerçektir. İmam-Hatiplere giden çocuklar dinini ve diyanetini öğrenme fırsatı bulmaktadır. Biz Müslüman bir ülkeyiz. Eğitim sistemimizin Batı anlayışından kurtarıp, sistemin kökten değiştirilmesi lazım. Pansuman tedbirlerle hiçbir şekilde çözüm üretilmez. Bu mesele sadece İmam-Hatiplerle çözülecek bir problem değildir. Türkiye’de 14 milyon öğrenci bulunmaktadır. Bu öğrenciler arasında İmam-Hatiplere gidenlerin sayısı 14’te bir ancak vardır. Diğer öğrenciler de dini konu da herhangi bir şey öğrenmiyor. Bu durumdan öğretmenlerimiz ciddi manada rahatsızlık duyuyorlar. Milli Eğitimin Bakanlığı bu konulara çözüm getirmesi için köklü reformlar yapması gerekiyor. Eğitimi batı anlayışından kurtarıp,  bu milletin millî ve manevî değerlerin mayası olan İslâm’ın temel esasları üzerinde oturtturulmalıdır. Bizim her okullarımız Kur’an’ı öğrenen ve öğreten kurumlar haline getirilmelidir.”
“KARMA EĞİTİM ÇAĞDIŞI
BİR UYGULAMADIR”
Karma eğitim Türkiye’de bütün eğitimcilerin karşı çıktığı bir durum olduğunu hatırlatan Akkiraz, “Bu durum insan fıtratına aykırı bir durumdur. Birinci kademedeki çocuklar problem teşkil etmeyebilir; ama ikinci kademedeki yani ergenlik dönemindeki çocuklar için ayrı eğitimin olması, ilmin, ahlâkın, irfanın, insani değerlerin gereğidir. Karma eğitim çağdışı bir uygulama ve insan şerefini rencide edecek bir uygulamadır. Bu uygulama emperyalist ülkelerin bize dayattığı bir uygulamadır. Bu uygulamadan hayır gelmemiştir gelmesi de mümkün değildir” şeklinde konuştu.
Ayrı eğitimin sadece ilkokul ve liselerde yapılmaması gerektiğini altını çizen Akkiraz, bu eğitim modelinin gayrı meşru hayatın adeta tatbikatının yapıldığı üniversitelerde de yapılması gerektiğini sözlerine ekledi.
“ŞEHVET DOLU EĞİTİM
SİSTEMİ UYGULANIYOR”
Hükümetten eğitim konusunda tarih yazmasını beklediklerini söyleyen Akkiraz,  “Nasıl ki bir gecede eğitim sistemimiz İslâm’dan koparılıp batı sistemine bağlandıysa aynı şey yine bir gecede değiştirilip tekrar İslâm’a bağlanabilir. Şimdiki eğitim sistemi ile Türkiye’de dünyanın en küfürbaz neslini yetiştiriyoruz. Öğrencilere güzel konuşma derslerinde gerekli hiçbir şey verilmiyor. O derslerde aşk mektubu nasıl yazılır, kızlar nasıl tavlanır bilgisi veriliyor. Tamamen şehvet dolu bir eğitim modeli uygulanmaktadır. Bu da ister istemiz eğitimdeki başarı oranını düşürmektedir” ifadelerini kullandı. 
“RAĞBETİN ARTMASI
KİŞİSEL TERCİHTİR”
Türkiye İmam-Hatipliler Vakfı (TİMAV) Başkanı Ecevit Öksüz ise, İmam-Hatip okullarının millet tarafından geliştirilip ve yaşatılan okullar olduğunu ifade ederek, 28 Şubat sürecinden sonra katsayı engellerine rağmen bu okulların kapanmadığını ve dimdik ayakta kaldığını söyledi. Öksüz, İmam-Hatip Liselerinin en çok tercih edilen okullar arasında olduğunu söyleyerek, “Son zamanlarda İmam-Hatip Liselerine olan rağbetin artması, bakanlığın ve herhangi birilerinin yönlendirmesi değil, tamamen halkın kendi tercihidir. Milletimize eşit imkânlar sunulduğunda milletimiz çocuklarını İmam-Hatip okullarında okutmak istiyor. Yaptığımız kamuoyu araştırmalarında insanlarımız normal müfredatın yanında çocuklarının din eğitimini almaları için İmam-Hatiplere gönderiyorlar” dedi.
“GENÇLİK SÜREKLİ
YALNIZLAŞIYOR”
Modernleşen dünyada ve buna ayak uyduran gençliğin de giderek yalnızlaştığını aktaran Öksüz, “Alkol ve uyuşturucu kullanımına baktığımızda, genel ahlâkî değerlerin yansımasında gençlerde ciddi manada yozlaşmaya sebep oluyor. Böyle bir profilin oluşmaması için İmam-Hatip okulları gerek öğrencilere verdiği motivasyonla, gerek vermiş olduğu eğitimle ve sunduğu ahlaki ortamıyla gençleri dinine ve değerlerine bağlı bir şekilde yetiştiriyor” dedi.
“28 ŞUBAT SÜRECİNDE İMAM
HATİPLER’DE KIZLAR DAHA ÇOKTU”
Öksüz, 28 Şubat sürecinden sonra İmam-Hatip liselerinde kız öğrencilerin çoğunlukta olmaya başladığını belirterek, şöyle devam etti: “Bunun sebebi ise uygun ortamın olmasıydı. Birçok kurum ‘Haydi Kızlar Okula’ kampanyaları düzenliyor. Bunun yerine, kız ve erkek eğitiminin ayrı yapılan kurumların yaygınlaşması, kız çocuklarını daha da çok eğitime yönlendirir. Bazı İmam-Hatip liselerindeki gibi ayrı karma eğitim yerine ayrı eğitim yapılması gerekiyor. Bu hem eğitimin kalitesini, hem gençlerin değer ve ahlâkî önem arz etmektedir. Bunun için de halkın talebi fazla.”
Yorumlara Git

Erdoğan'dan Suriye çıkışı: Biz hazırız!

"5 milyon insan Türkiye'ye gidecek" diyerek duyurdular

Cumhurbaşkanı Erdoğan İsrail'in kalleş planını açıkladı

Hepsi peş peşe açıkladı, ama Ancelotti hala anlamıyor! Arda Güler ortalığı karıştırdı

Yana yakıla Ocak’ta golcü arıyor! Fenerbahçe’ye 65 milyonluk golcü! Mou talimatı verdi yine…