Ekonomi
Avrupa’nın modasına damgamızı vuracağız
LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, 2014 yılını yüzde 25 büyüme ile kapattıklarını söylerken 2.8 milyar dolarlık ciro hedefini yakaladıklarını kaydetti. Küçük, “2023 yılına kadar Avrupa’nın en başarılı üç moda perakendecisinden biri olma ana hedefimizle ilerliyoruz” dedi.
CEVAT KIŞLALI / İSTANBUL - LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “2014 yılını yüzde 25 büyüme ile kapattık, bizim için çok verimli bir sene oldu. Dünyanın 23 ülkesinde, farklı pazarlara, farklı kültürlere ulaşmayı başardık. ‘İyi Giyinmek Herkesin Hakkı’ misyonumuzu ülke sınırlarının ötesine taşıdık” dedi. Yurtiçinde mağazalarında verimliliği artırmaya ve mağazalarımızı genişletmeye yönelik çalışmaları sürdürürken, yurtdışında mevcut ülkelerde büyümekle birlikte yeni ülkelerde de mağazalarına dikkat çeken Küçük, “Tüketici profilimizi zenginleştirdik. 2014 bol ödüllü, keyifli, hedefleri yakaladığımız ve yeni hedefler belirleyerek büyüme stratejimizi güçlendirdiğimiz bir yıl oldu” yorumunda bulundu.
2.8 MİLYAR DOLARLIK HEDEFİ YAKALADIK
“Yurtdışında 120 mağazaya ulaştık. 2023’te Avrupa’nın en başarılı üç hazır giyim markasından biri olma hedefimiz adına yol kat ettik” diyen Küçük şöyle devam etti:
“Türkiye genelinde yaklaşık 400 mağazamızı Türk tüketicisiyle buluşturduk. 2014 ciro hedefimiz olan 2.8 milyar ABD Doları seviyesini yakaladık. 2009 yılında ilk adımını Romanya’da atarak başladığımız yurtdışı yatırımlarımızı daha da artırarak yeni pazarlara da girmeyi planlıyoruz. Yurtdışında mağaza sayımızı 2015 sonunda 200’e çıkarmayı hedeflerken, yurtiçinde ise verimliliği artırmaya ve mağazalarımızı genişletmeye yönelik çalışmalarımıza devam edeceğiz. Yurtdışı yatırımlarımızı gerçekleştirirken en önemli önceliğimiz, o ülkelerin yerel dokularını, teknolojik ve ekonomik gelişmelerini iyi analiz etmekten geçiyor.”
2015’TEN 3 MİLYARLIK BEKLENTİ
“Türkiye’de uyguladığımız çalışmaları yurtdışındaki ülkelere aktarmaya çalışıyoruz. Global marka olma yolundaki misyonumuz, sadece Türkiye’de başarılı bir marka olmak değil, faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde de başarılı olmak yönünde” diyen Küçük şunlara dikkat çekti: “Girdiğimiz pazarlarda oyun kurucusu olmayı hedefleyerek giriş yapıyoruz. 2015’te de geçtiğimiz yıl ile aynı oranda büyüyeceğimizi öngörüyoruz. Bu büyümenin, yurtdışında yeni mağazaların açılması, yurtiçinde genişlemeyle verimliliğin artması şeklinde olmasını hedefliyoruz. 2015 ciro hedefimiz ise 3 milyar ABD Doları eşiğini aşmak.”
AVRUPA’DA İLK 3’TE OLMAK İSTİYORUZ
Küçük, “2023 yılına kadar Avrupa’nın en başarılı üç moda perakendecisinden biri olma ana hedefimiz ile ilerliyoruz. 2023 itibariyle Türkiye’de 500, yurtdışında ise 1000 mağaza sayısına ulaşarak 10 milyar ABD Doları ciro seviyesine erişmeyi hedefliyoruz.
Hedefimiz doğrultusunda öncelikle yakın coğrafyamızda bulunan tüm ülkelere yatırım yaparak, yeni mağazalar açıyoruz. Bu kapsamda son 5 yılda Arnavutluk, Azerbaycan, BAE, Belarus, Bosna Hersek, Bulgaristan, Ermenistan, Fas, Gürcistan, Irak, İran, Kazakistan, Kırgızistan, Kosova, Makedonya, Mısır, Polonya, Romanya, Suudi Arabistan, Rusya, Suriye ve Ukrayna’ya açıldık. Balkanlar bölgesi yurtdışındaki büyüme stratejimiz dahilinde önemli. Kosova’da, Bosna-Hersek’te, Makedonya’da, Arnavutluk’ta ve Bulgaristan’da pazar lideri konumundayız” dedi.
TÜKETİCİ SADAKATİ ESAS
“Tüketicilerimizi dinlemenin ve anlayabilmenin önemli olduğuna inanıyoruz. Bu doğrultuda sürdürülebilir olmayı ve interaktif bir iletişim yöntemi benimsemeyi kaçınılmaz olarak görüyoruz” diyen Vahap Küçük, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tedarikçi, müşteri ve tüm iş ortaklarımız ile olan ilişkilerimizi sağlam temellere dayandırıp, marka itibarımızı desteklemeye özen gösteriyoruz. Çalışanların ve tüketicilerin sadakati de bizim en önem verdiğimiz konu başlıkları arasında geliyor, hem çalışanlarımızın hem de müşterilerimizin kalbine dokunabilmek, onların kalbini kazanabilmek bizim için her şeyin ötesinde.”
KÜÇÜK: ETİK İLKELERE BAĞLIYIZ
LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da tüketici tarafından en sevilen marka seçildik. Bunun başlıca sebebinin müşterilerimize verdiğimiz değer olmakla birlikte, etiklik ilkesine bağlı olmaktan geçtiğini söyleyebiliriz. Fiyat, kalite ve modayı en iyi ve en konforlu ortamlarda buluşturup, iyi bir servis ve güler yüzlü şekilde hizmet sunarak müşterilerimizi memnun etmenin yanı sıra tüm bunları evrensel etik değerler çerçevesinde yapmak gerekiyor” dedi.
Küçük sözlerini şöyle tamamladı: “Gerek kurum içi iletişim çalışmalarımızda gerekse dış dünyayla aramızdaki ilişkilerin daha da güçlendirilmesinde daima dinamik ve verimli kılmaya özen gösteriyoruz. Bu amaç da bizi hem Türkiye’de hem de faaliyet gösterdiğimiz diğer ülkelerde en sevilen markalar arasına taşımayı sağlıyor. Geniş kitlelere ulaşmayı hedefleyen bir marka olarak herkese ulaşmayı amaçlıyoruz. Buna ek olarak her alanda sürdürülebilir çalışmalara imza atmak ise günümüzün olmazsa olmazlarından.”