AKİT MENÜ

Ekonomi

“Made in Turkey” Avrupa’da alıcı kitlesini oluşturdu

Merter Sanayici İş Adamları Derneği Yönetim Kurulu başkanı Halit Tuna, ihracatta ikinci, istihdamda birinci olan tekstil sektörünün en büyük sorununun ortak hareket edememek olduğunu söyledi. Avrupa’nın birçok yerinde Türkiye’nin imajının önemli bir nokta

2013-02-09 19:02:18

İSTANBUL  - Merter Sanayici İş Adamları Derneği (MESİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Halit Tuna, tekstil sektörünün en büyük sorunlarından birinin ortak hareket etme kabiliyetinden yoksunluk olduğunu belirterek, “Yüzde 40’lık ihracatı gerçekleştiren sektör şu an yüzde 16’lar seviyesinde. Sektör olarak ortak hareket etme kabiliyetine kavuşmamız gerekiyor” dedi. Sektörde birlikte hareket etme gücü sağlandığı takdirde, hükümetin de kendilerine destek olacağını belirten Tuna, “Ama biz doğru anlatamaz, kendi aramızda çelişirsek, bizden çıkacak tek ses olmayınca bir çok sese kulak verip, çözüm önerisi bulamıyoruz. Konunun özü bu aslında, birlikte hareket edebilmek adına, diğer sektör temsilcileriyle birlikte çalışma yapmak istiyoruz” değerlendirmesini yaptı. Tekstil sektörünün, sadece ekonomi boyutunda değil de, sosyal boyutta da Türkiye’ye etkisi olduğunu dile getiren Tuna, şunları anlattı: “Tekstil sektörü gelişmekte olan ülkelerde öncelikli sektördür. Türkiye’de sektör çok ciddi istihdam yapıyor, ihracatta iki numara da olsa da, istihdamda bir numaralı yerini koruyor. Türkiye’nin 2023 ihracat hedefi için, sektörümüz adına toplam 100 milyar dolarlık bir ihracat öngörülüyor, tekstil, hammadde ve hazır giyim bazında. Bunu başarabilmek ve daha iyisini yapabilmek için, tekstil sektörü ‘bakanlık’ istiyor.”
Geçmişte sektörün, sadece Avrupa pazarına servis veriyor olmasının handikapları olduğunu da söyleyen Tuna, artık dünyanın bir çok ülkesine ürün satıldığına işaret ederek, şunları kaydetti: “Yeni gelişmekte olan ülkelerde de pozisyonumuzu alıp, süreci doğru okuyup, oralardaki ticarete, markalaşma sürecine hakim olmak istiyoruz. Avrupa’nın birçok yerinde artık Türkiye’nin imajı çok önemli bir noktaya geliyor. Artık ‘made ın Turkey’ artı bir satın alma kitlesi oluşturdu. Bunun avantaja dönüştürülmesi lazım. Bunu biz Merter’den başlayarak Türkiye’nin birçok yerinde gerçekleştirmeye çalışacağız.”

Yorumlara Git

Sokak lezzetleri restoranı iflas etti!

Sebebi çok şaşırttı! O ülkede sokağa çıkma yasağı ilan edildi

Asya ülkesi Malezya Kralı Çin'de: Diplomatik ziyarette bulundu!

Kadıköy’de kazanan Galatasaray!

Esra Erol’un konuğu sokak ortasında ölü bulundu!