AKİT MENÜ

Ekonomi

Hazır giyimde “Türk malı”na talep artıyor

KALİTELİ, TASARIM AĞIRLIKLI ÜRÜNLER REKABET GÜCÜNÜ ARTIRIYOR

Güncelleme Tarihi:
ESKİŞEHİR - Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin, Türk markalarına talebin yurt içi ve dışı pazarda giderek arttığını bildirdi. Negrin, yaptığı açıklamada, 1990 yılında 3,3 milyar dolar, 2000 yılında 6,6 milyar dolar, 2010 yılında 14,6 milyar dolarlık hazır giyim ihracatı gerçekleştiğini belirterek, “Ülkemizde hazır giyim, bugün 17 milyar dolar ihracatı, 25 milyar dolarlık iç pazar üretimi ile büyüme yaşıyor” dedi.
Türk hazır giyimine olan talebi değerlendiren Negrin, “Yabancı markalar için üretilen ürünlerde, kalite, tasarım, hızlı teslimat, esnek sipariş ve üretim yeteneği talep yaratmaktadır. Kısaca dünyanın bütün markalarına mal üreten bir kalitemiz var” diye konuştu. Negrin, Türk hazır giyim sektörünün ağırlıklı olarak Asya ülkeleriyle fiyat-maliyet alanında, Avrupa’daki ülkelerle de marka-fiyat alanında rekabet ettiğini açıklayarak, şunları kaydetti:
“Daha çok Çin, Bangladeş, Vietnam, Pakistan, Sri Lanka, Hindistan, Kamboçya gibi Asya ülkeleri ile rekabet yaşanmaktadır. Bu ülkelerde düşük işçilik maliyetlerine bağlı çok ucuz üretim yapılmaktadır. Türkiye, Asya ülkeleriyle rekabette kaliteli, tasarım ağırlıklı ve hızlı teslim ettiği üretimi ve gelişen markaları ile yanıt vermektedir.”
Yorumlara Git

İSBİKE bisikletleri İBB Meclisi’ni karıştırdı! Bisikletler çöpe atılmıştı

ABD'yi şok eden akılalmaz olay: Kadın ChatGPT'ye dava açtı! OpenAI dahil herkesi şoke ediyor

Öğretmen okul temizlikçisinin gözlerini bağladı! İzleyenlerin boğazı düğümlendi herkes ağladı! Siz de ağlayacaksınız!!!

Eurovision 2024 kazananı İsveçli şarkıcı Nemo, ‘İsrail varsa ben yokum’ diyerek birincilik ödülünü geri verdi! Ya Sevtap Erener?

Prens Bin Selman ile Eritre Devlet Başkanı Suudi Arabistan'da görüşme yaptılar