AKİT MENÜ

Dünya

Kongo'da sıtma tedavisi gören 30 çocuk eboladan öldü

Kongo Demokratik Cumhuriyeti'ndeki (KDC) ruhsatsız sağlık merkezlerinde ebola hastalarıyla bir arada tedavi gören sıtma hastası 30 çocuk ebola nedeniyle hayatını kaybettiği bildirildi.

KDC Sağlık Hizmetlerinden yapılan açıklamaya göre, Ebola hastalarının tedavi gördüğü kaçak sağlık merkezlerine sıtma tedavisi için gelen çok sayıda çocuk, ebola hastalarından virüs kaptı.

Virüsü kapan çocuklardan 30'u hayatını kaybetti. Sağlık hizmetlerinin yetersiz olması nedeniyle ülkede kaçak sağlık hizmeti veren birçok merdiven altı kuruluş bulunuyor. Öte yandan ülkenin doğusu iki aydan fazladır ebola salgınıyla mücadele ediyor. KDC'nin Kuzey Kivu eyaletinde başlayan, ardından Ituri eyaletine yayılan salgında virüsü taşıyan 232 kişiden 135'i hayatını kaybetti. Virüsü kaptıktan sonra iyileşenlerin sayısı ise 70 oldu. 

Bu arada, benzer belirtiler gösteren ancak ebola virüsünden kaynaklandığı kesinleşmeyen 35 ölümlü vaka daha bulunuyor. Bahsi geçen kişiler otopsi yapılmadan defnedildiği için kesin ölüm nedenleri tespit edilemiyor.

Bölgede 8 Ağustos'ta başlatılan kampanya kapsamında 23 bin 691 kişiye aşı yapıldı.

 

Yorumlara Git

Ali Rıza Demircan Hoca yazdı! Kadir İnanır'ın yolcuğu nereye?

Zaporijya NGS'ye 60'tan fazla saldırı düzenledi Ukrayna’dan tehlikeli oyun

Kafalarda soru işaretleri oluştu! Van Barosu’ndan Rojin Kabaiş kararı

Kurtulmuş'tan Yusuf Tavaslı mesajı

Kadir İnanır’a veda!