AKİT MENÜ

Dünya

Suriye'den ABD'ye tepki! İran'a destek

Suriye Dışişleri Bakanlığı, ABD'nin İran'a yönelik yaptırımları konusunda Tahran'ın tarafında olduklarını bildirdi.

Suriye Dışişleri Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, Şam’ın Amerikan yönetiminin İran’a yönelik yaptırımları yeniden uygulamaya koyma kararını kınadığı ve yaptırımların Washington’un üstlendiği taahhütleri yerine getirmedeki yetersizliğini ortaya koyduğu belirtildi.

Bu adımın Washington’un bölgedeki istikrar ve güvenliği sarsmaya yönelik politikalarının devamı olduğu belirtilen açıklamada, “Bu karar ABD’nin 2015’te İran’la yapılan nükleer anlaşma ile ilgili Kapsamlı Ortak Eylem Planı çerçevesinde üstlenmiş olduğu taahhütleri uygulamadaki yetersizliğini bir kez daha yansıtıyor” dendi.

Şam İran'ı destekliyor

ABD’nin ‘diktesi altında hareket etmeyi’ reddeden ülkelere yönelik tek taraflı önlemler uyguladığı dikkat çekilen açıklamada, Şam’ın bu durumda Tahran’ı desteklediği ve yaptırımların İran’ı ABD’nin politikalarına karşı direnme çabalarını sadece güçlendireceğine inandığı kaydedildi.

ABD Başkanı Donald Trump geçen mayısta ABD'nin İran ile P5+1 ülkeleri arasında 2015 yılında imzalanan nükleer anlaşmadan çekileceğini ve İran'a yaptırım uygulanacağını duyurmuştu.

ABD, 7 Ağustos'ta İran'a yönelik yaptırımların bir bölümünü yeniden yürürlüğe koymuştu. Petrol ihracatını kapsayacak daha önemli yaptırımlarınsa yarından itibaren uygulamaya konması bekleniyor.

Yorumlara Git

İsrail’den şaşırtmayan kahpelik Dün imza bugün saldırı

Ekosistemin böcek ağı! Ekrem İmamoğlu'nun milyonlarca dolarlık rüşvet çarkı Kapalıçaşı'da böyle dönmüş!

Özgür Özel’in yerine atandığı söyleniyordu: CHP’dan Faik Öztrak açıklaması

Koltuk hırsı Özgür’ü dibe götürüyor: Kamyon kasasında cılız miting

Prof. Dr. Hayati Develi 28 Şubat anısını anlattı! ‘Başörtülü öğrenci gelirse dersten atın’