AKİT MENÜ

Dünya

ABD'den İran'a yeni yaptırımlar! Türkiye muaf tutuldu

ABD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo, İran'a yönelik yaptırımlar için detayları açıkladı. Pompeo, Türkiye'nin yaptırımlardan 'muaf' olduğunu belirtti.

Güncelleme Tarihi:

BD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo, İran'a yönelik yaptırımlarla ilgili açıkladı. Pompeo, Türkiye'nin içerisinde bulunduğu 8 ülkenin petrol ambargosundan muaf tutulacağını açıkladı.

ABD Dışişleri Bakanı Pompeo'nun açıklamalarından satırbaşları:

- Geldiğimden beri yaptırımlar uygulanmıştır bugün hızlandırılacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken bir şey var. İran'a yaptırımlar devam edecek ve cezalar da olacak. İran'la iş yapmak kötü sonuçlar doğuracaktır. 20'den fazla ülke zaten piyasadan 1 milyon varil azalttı. Mayıs'tan beri petrol gelirleri düştü. Bazı ülkelere muafiyet verdik. Bunlar Çin, Hindistan, Güney Kore, Türkiye, İtalya, Yunanistan, Japonya ve Tayvan.

ABD, 50 İran bankası ve 700'den fazla İranlıyı yaptırım listesine aldı. ABD, İran Havayolları ve 65 uçağı da yaptırım listesine dahil etti.

8 ülkeye 6 ay süre

ABD petrol ithalatı konusunda 8 ülkeye 6 ay süreyle muafiyet tanıyacak. Söz konusu ülkeler bu süre içerisinde İran'la petrol ticaretlerin en alt seviyeye indirmeye çalışacak. Altı ay sonra durum yeniden gözden geçirilecek.

ABD Hazine Bakanı Mnuchin'in açıklamaları:

- 400'den fazla şirket enerji ve gemicilik sektöründe hedef alındı. 250 kişi yaptırım listelerinde. Atom Enerji Organizasyonu da var. Bugüne kadar görülmemiş yaptırımlar oldu. ABD ekonomik baskısının İran üzerinde en yüksek seviyede olduğunu söyleyebilirim. İran rejimi artan bir finansal izolasyona maruz kalacak. Terör ve bölgesel kötü hareketleri var, bunların bırakılması gerekiyor.

Yorumlara Git

Çok sayıda gözaltı var! Irak parlamentosuna yolsuzluk operasyonu

Şaibeli delegelerle baskın kurultay hayal oldu

Yalım, Özgür Özel için helikopter bakmış!

Vurgunun büyüğü asfaltta! Kağıt gibi asfalta fahiş fatura!

Türkiye'nin en büyük 1000 ihracatçısı açıklandı! THY yine Türkiye’yi uçurdu