AKİT MENÜ

Dünya

Cevad Zarif'ten sert mesajlar! 'DAEŞ'i ABD ortaya çıkardı'

İran Dışişleri Bakanı Muhammed Cevad Zarif, Amerika Birleşik Devletleri'nin terörle mücadele altında DAEŞ'i ortaya çıkardığını açıkladı.

Güncelleme Tarihi:

İran Dışişleri Bakanı Muhammed Cevad Zarif, ABD'nin "terörizmle mücadele" adı altında yürüttüğü savaşın DAEŞ ve El Kaide bağlantılı diğer terör örgütlerini ortaya çıkardığını söyledi.

Zarif, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada ABD'nin Asya ve Ortadoğu'da "terörizmle mücadele" adı altında yürüttüğü savaşı eleştirdi.

DAEŞ ve El Kaide ortaya çıktı

ABD'nin "terörizmle mücadelesinde" 500 binden fazla insanın öldüğünü ve sadece 2016 yılından bu yana 110 bin kişinin hayatını kaybettiğini aktaran Zarif, bu doğrultuda atılan adımların Irak, Libya, Yemen ve Suriye gibi ülkelerin yıkılmasına yol açtığını savunarak, DAEŞ ve El Kaide bağlantılı diğer terör örgütlerini de ortaya çıkardığını savundu.

Zarif, söz konusu savaşın ABD'li vergi mükellefleri için sadece 5 trilyon 600 milyar dolar ek maliyet doğurduğunu aynı zamanda 7 bin vatandaşının da ölümüne yol açtığını söyleyerek, Ortadoğu için oluşturduğu bedelin ise tahminlerin ve değerlendirmelerin çok ötesinde olduğunu kaydetti.

Yorumlara Git

CHP'de ortalık yangın yeri! Kılıçdaroğlu, Özgür Özel'i görevden aldı!

Bakan müjdeyi verdi! İstanbul'da bir ilk olacak: TOKİ'den 15 bin kiralık konut!

Akit sapıkları 'hedef' aldı, rota değişti! Pedofili sapık LGBT gemisi Türkiye'ye gelemeyecek!

Rusya'yla yakınlaştı, Fransa ile ilişkilerini kopardı

Sıcaklıklar sebebiyle trafik ışıkları eridi