AKİT MENÜ

Dünya

Boko Haram 10 kadını kaçırdı

Nijerya'nın Borno eyaletinde terör örgütü Boko Haram'ın, bir köye düzenlediği saldırı sonrası 10 kadını kaçırdığı açıklandı.

Ulusal basında yer alan haberlere göre Boko Haram üyeleri, Borno eyaletine bağlı Bulama köyüne silahlı saldırı düzenledi ve saldırı sonrasında 10 kadını kaçırdı.

Bulama Köyü lideri Mohammed Ibrahim, yaptığı açıklamada, örgüt mensuplarının rastgele ateş açtığını, yaklaşık 100 evi ateşe verdiğini ve 100'ün üzerinde büyükbaş hayvanın telef olduğunu söyledi.

Öte yandan eyalete bağlı Kareto bölgesinde de ordu ile Boko Haram arasında çıkan çatışmada 3 askerin öldüğü, çok sayıda kişinin yaralandığı iddia edildi.

Nijerya'da 2000'li yılların başından bu yana varlık gösteren Boko Haram'ın 2009'dan itibaren düzenlediği kitlesel şiddet eylemleri 20 binden fazla kişinin ölümüne neden oldu.

Örgüt, 2015'ten bu yana ülkenin sınır komşuları Kamerun, Benin, Çad ve Nijer'de de saldırılar düzenliyor.

Örgütün, Çad Gölü Havzası'ndaki saldırılarında en az 2 bin kişi yaşamını yitirdi.

Yorumlara Git

Asya'da kanlı karargah baskını! Canlı bomba araçla kapıya daldı, çıkan feci çatışmada çok sayıda ölü var!

Tarihi felaketi yaşadılar! Venezuela bir kez daha sallandı

Katil Netanyahu'dan harita üzerinde küstah şov! Siyonist lider Lübnan anlaşmasının ardından tehditler savurdu!

Almanya sıcaktan kavruluyor! Rekor 24 saat geçmeden yeniden kırıldı

Kudüs'te haraç düzenine geçit yok! Filistin lideri Abbas, siyonistlerin mukaddes topraklardaki yeni sinsi oyununu tüm dünyaya ifşa etti!