AKİT MENÜ

Dünya

ABD'li bakan açıkladı: Savaşı henüz kaybetmediler

Amerika Birleşik Devletleri Genelkurmay Başkanı Orgeneral Joseph Dunford, iç savaşın yaşandığı Afganistan ile ilgili yaptığı açıklamada, Taliban'ın henüz savaşı kaybetmediğini söyledi.

ABD Genelkurmay Başkanı Orgeneral Joseph Dunford, Taliban'ın Afganistan'da şu an için kaybetmediğini belirtti.

ABD basınında yer alan haberlere göre, Dunford, Kanada’da düzenlenen Halifax Güvenlik Forumu’nda yaptığı konuşmada, Taliban'ın "kaybetmediğini" ve Afganistan'daki savaşı sona erdirmek için "askeri bir çözüm" olmadığını söyledi.

Taliban ile ilgili açıklamalarda bulunan Dunford, "Şu an için kaybetmiyorlar. Bence bunu söylemek adil olur." dedi.

"Başarının anahtarı..."

ABD ve NATO müttefiklerinin, Taliban'ı savaşa son vermeye ikna etmek için askeri, siyasi ve ekonomik baskıyı artırmaya çalıştığını ifade eden Dunford, "Taliban'ın bir noktada uzlaşmak zorunda olduklarını bildiğine inanıyoruz. Başarının anahtarı, Taliban’ı müzakerelere teşvik etmek için tüm baskıyı bir araya getirmek." diye konuştu.

Afganistan'da gelecek yıl yapılacak seçimlerin önemine değinen Dunford, Taliban ile uzlaşma noktasına gelindiğini söylemek için uzun bir yol olduğunu düşündüğünü söyledi.

Afganistan Yüksek Barış Şurası, dün ABD'nin Afganistan Özel Temsilcisi Zalmay Halilzad'ın Taliban yetkilileriyle ikinci kez görüşerek ülkedeki yabancı güçlerin çekilmesi konusunda uzlaşma sağladığını açıklamıştı.

Yorumlara Git

Asya'da kanlı karargah baskını! Canlı bomba araçla kapıya daldı, çıkan feci çatışmada çok sayıda ölü var!

Tarihi felaketi yaşadılar! Venezuela bir kez daha sallandı

Katil Netanyahu'dan harita üzerinde küstah şov! Siyonist lider Lübnan anlaşmasının ardından tehditler savurdu!

Almanya sıcaktan kavruluyor! Rekor 24 saat geçmeden yeniden kırıldı

Kudüs'te haraç düzenine geçit yok! Filistin lideri Abbas, siyonistlerin mukaddes topraklardaki yeni sinsi oyununu tüm dünyaya ifşa etti!