AKİT MENÜ

Ekonomi

Şekercilerin gözü 60 milyar dolarlık Japon pazarında

Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, Dubai ve Almanya’dan sonra Tokyo’da Türk ürünlerini Japonların beğenisine açtıklarını söyledi.

Güncelleme Tarihi:

Türk şekerleme çikolata ve bisküvi ürünlerinin tanıtımını yapmak ve ihracatını geliştirmek amacıyla kurulan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG) çalışmalarına hızla devam ediyor.  

Sözkonusu faaliyetler çerçevesinde ŞTG, 03-06 Mart 2015 tarihleri arasında Japonya’nın Tokyo kentinde gerçekleştirilen ‘Foodex Japan 2015 Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’nda Türk şekerleme ürünleriyle şov yaptı. Dünyanın pek çok farklı ülkesinden gelen ziyaretçiler lokum, şekerleme ve Türk kahvesine yoğun ilgi gösterdi.

TÜRK LOKUMU ÖN PLANDA

ŞTG Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “Uzakdoğulular günlük yaşamda çikolata ve tatlı çok tüketmiyorlar, otantik tatları seviyorlar. Bizde burada otantik tadımız olan  lokumu öne çıkardık, 5 bin ziyaretçiye Türk kahvesi ve lokum ikram ederek beğenilerini kazandık. 60 milyar dolarlık Japonya pazarına odaklandık. Dubai ve Almanya’dan sonra Tokyo 3. Durağımız oldu, 2023’te 10 milyar dolar ihracata ulaşmak için 37 ülkeye daha gidip, Türkiye’nin ‘Lezzet Ülkesi’ olduğunu anlatmaya çalışacağız” dedi. 

 

Yorumlara Git

Netanyahu’dan Türkiye karşıtı hamle: Atina ve Lefkoşa ile üçlü zirve

İletişim Başkanı Duran'dan bütçe açıklaması: Türkiye Yüzyılı vizyonunu güçlendiren yol haritası

Cevdet Yılmaz’dan enflasyon mesajı: 2026’da yüzde 20'nin altına 2027’de tek haneye indireceğiz

TBMM'de yumruklu kavga çıktı! Vekiller birbirine girdi

Mezarda rakı rezaleti TBMM gündeminde! AK Parti’li Varank: Bütün Türkiye utandık