AKİT MENÜ

Dünya

Kardeş ülke Somali'de 2 üst düzey generale suikast!

Terör örgütü Eş Şebab, kardeş ülke Somali'nin başkenti Mogadişu yakınlarında iki generale suikast düzenleyerek katletti.

Güncelleme Tarihi:

Terör örgütü Eş Şebab, Perşembe günü Mogadişu yakınlarında iki Somalili generale yönelik suikastın sorumluluğunu üstlendi. Üst düzey iki generale ek olarak 8 asker de, el yapımı patlayıcıyla düzenlenen bu saldırıda öldürüldü. 

Hükümet doğruladı

Eş Şebab tarafından yapılan açıklamada, hükümete bağlı 12 Nisan Tugayı komutanı General Aden Dheere ve yardımcısı General Abd Ali Camami'nin yanı sıra 8 askerin, araçlarının bombalı saldırı ile hedef alınması sonucu öldürüldüğü ifade edildi. Mogadişu hükümeti kısa bir süre sonra yaptığı açıklamada iki generalin öldürüldüğünü doğruladı. 

Eş Şebab'a yönelik operasyonları komuta ediyordu

Yetkililer generallerin Aşağı Şabel bölgesindeki bir askeri üssü ziyaret ettikten sonra Mogadişu'ya dönüyor olduklarını ifade etti. İkili bölgede Mogadişu hükümetinin Eş Şebab'a karşı operasyonlarını komuta ediyordu. 

Aşağı Şabel, Mogadişu'nun hemen batısında yer alıyor ve Eş Şebab'ın kalelerinden biri niteliğinde. ABD bölgede gruba karşı çok sayıda insansız hava aracı saldırısı gerçekleştirmişti.

Kaynak: Long War Journal, Mepa News

Yorumlara Git

Devlet, Allah'a küfredenleri tutuklayacağına ihbar edenleri susturuyor mu?

ABD İran kıyılarını vurdu! Ateşkes resmi olarak sonlanırsa dünya için felaket olur!

Mehmet Şimşek'ten 'Erken seçim' açıklaması!

İçi tamamen LGBT'li sapıklarla dolu gemi İstanbul'a geliyor! Bu küstahlığa yetkililer suspus! İstanbul halkı çocuklarınızı koruyun!

Ateşkesi yok sayan ABD'ye sert uyarı! 'Karşılık vereceğiz'