AKİT MENÜ

Dünya

İran'dan ABD'ye tepki: Bölgeyi 'barut deposu' haline getirdi

İran Dışişleri Bakanı Muhammed Cevad Zarif, ABD'nin bölgeye ihtiyacın çok üzerinde silah satarak, bölgeyi adeta ‘barut deposu’ haline getirmekle suçladı.

Türkiye'nin de katıldığı Tahran'daki ‘Terörizmle Mücadele ve Bölgesel İşbirliğinin Geliştirilmesi' konulu konferans sırasında basın mensuplarına konuşan İran Dışişleri Bakanı Muhammed Cevad Zarif, "ABD tarafından bölgemize satılan silahların miktarı inanılmaz ve bölgedeki ihtiyaçların çok ötesindedir. Bu da Amerikalıların bölgemizde çok tehlikeli bir politika izlediği gösteriyor" dedi.

Zarif, sözlerini şöyle sürdürdü: "ABD'nin bu politikası bölgemizi çok gelişmiş ve yıkıcı silahların deposu haline getirmiş durumdadır. Ne yazık ki bu tutum bölge barış ve güvenliğine hiç yardımcı olmuyor".

Çinli Huwae'nin patronunun kızı ve CFO'su Meng Wanzhou'nun gözaltına alınmasına değinen Zarif, "Bu ABD'nin gücünden ziyade çaresizliğini gösteriyor" dedi.

 

Yorumlara Git

Devlet, Allah'a küfredenleri tutuklayacağına ihbar edenleri susturuyor mu?

ABD İran kıyılarını vurdu! Ateşkes resmi olarak sonlanırsa dünya için felaket olur!

Mehmet Şimşek'ten 'Erken seçim' açıklaması!

İçi tamamen LGBT'li sapıklarla dolu gemi İstanbul'a geliyor! Bu küstahlığa yetkililer suspus! İstanbul halkı çocuklarınızı koruyun!

Ateşkesi yok sayan ABD'ye sert uyarı! 'Karşılık vereceğiz'