AKİT MENÜ

Dünya

Komşuda korkunç rakam! Her yıl 10 binden fazla bebek ölüyor

İran Sağlık Bakanlığı Bebek Sağlığı Dairesi Başkanı Muhammed Haydari, ülkede her yıl 10 binden fazla bebeğin hayatını kaybettiğini açıkladı.

İran'da her yıl 10 binden fazla bebek yoksulluk ve doğum öncesi bakımların yetersizliği nedeniyle hayatını kaybediyor.

İran resmi ajansı IRNA'ya konuşan Sağlık Bakanlığı Bebek Sağlığı Dairesi Başkanı Muhammed Haydari, ülkedeki yoksulluğun bebek sağlığına etkilerini değerlendirdi.

"Her yıl 10 binden fazla bebek..."

Ülkenin birçok noktasında yoksulluk olduğunu anlatan Haydari, "Yeni doğumların binde 8,27'si ülkedeki ekonomik yoksulluk nedeniyle bebeklerin ölümüyle sonuçlanıyor. Yılda yaklaşık 1 milyon 400 bin bebeğin doğduğu göz önüne alındığında her yıl 10 binden fazla bebek bu nedenle ölüyor." dedi.

Bebek ölüm oranlarının en yüksek olduğu bölgelerin Sistan ve Beluçistan, Hürmüzgan, Kirmanşah ve Kirman eyaletleri olduğunu belirten Haydari, "Bu eyaletlerde yoksulluk ve doğum öncesi bakımların yetersizliği gibi nedenlerle bebekler doğum sırasında ölüyor." ifadesini kullandı.

Yorumlara Git

İçi tamamen LGBT'li sapıklarla dolu gemi İstanbul'a geliyor! Bu küstahlığa yetkililer suspus! İstanbul halkı çocuklarınızı koruyun!

Ateşkesi yok sayan ABD'ye sert uyarı! 'Karşılık vereceğiz'

Mısırlı alimin Türkiye ve Erdoğan sözleri dünyada yankılandı

Sıcak saatler yaşanıyor! ABD ordusu İran'a saldırdı

İran'da gizemli patlama sesleri! Sirik kentinde duyulan sesler paniğe neden oldu!