AKİT MENÜ

Dünya

Irak Cumhurbaşkanı vatandaşlıktan ayrıldı

Irak Cumhurbaşkanı Berhem Salih, Irak Anayasası'ndaki ilgili madde uyarınca İngiliz vatandaşlığından ayrıldığını açıkladı.

Güncelleme Tarihi:

Irak Cumhurbaşkanı Berhem Salih, Irak Anayasası uyarınca İngiliz vatandaşlığından ayrıldığını duyurdu.

Irak Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü Lokman el-Feyli, yaptığı açıklamada Irak Cumhurbaşkanı Berhem Salih’in Saddam Hüseyin rejimi döneminde aldığı İngiltere vatandaşlığından Irak Anayasası'ndaki ilgili madde uyarınca çıktığını duyurdu. Irak Anayasası'nın 18. maddesinin 4. fıkrası, üst düzey makamlardaki yetkililerin başka bir ülke vatandaşı olmalarını yasaklıyor.

Ekim ayında seçilmişti

Salih, Kürdistan Yurtseverler Birliği'nin (KYB) adayı olarak geçen Ekim ayında cumhurbaşkanlığına seçilmişti.

Yorumlara Git

Mısırlı alimin Türkiye ve Erdoğan sözleri dünyada yankılandı

Sıcak saatler yaşanıyor! ABD ordusu İran'a saldırdı

İran'da gizemli patlama sesleri! Sirik kentinde duyulan sesler paniğe neden oldu!

Bu ahlaksızlık durdurulmalı! Sapkınlar Boğazı kirletmeye hazırlanıyor

Ankara'da dev zirve öncesi Turkuaz operasyonu! Emniyet Müdürü çalışmaları sahada denetledi!