AKİT MENÜ

Dünya

Kabile yola çıktı: Hedef ABD sınırları

Fakirlik ve şiddet nedeniyle ülkelerinden kaçan Orta Amerikalıları Meksika üzerinden ABD'ye ulaşmak üzere yola çıktı.

Ülkelerindeki fakirlik ve şiddetten kaçtıklarını söyleyen Orta Amerikalıların ABD'ye kitlesel göçü devam ediyor. Orta Amerika'dan yola çıkan göçmenler, Meksika üzerinden ABD'ye ulaşmak istiyor.

Honduras'tan 600 ilw 800 arasındaki kişinin küçük otobüslerle ve yaya olarak yola çıktığı bildiriliyor. Göçmen kafilesinin Meksika'nın ABD sınırındaki Tijuana'ya mı yoksa başka bir yere mi gideceği belirsizliğini korurken, ABD sınırına ulaşmaya çalışırken Guetemala ve Meksika'da hem destek hem de eleştiri konusu olması bekleniyor.

Honduraslı yetkililer geçen yıl giden kafiledeki 2 bin 500 kişinin halen Tijuana'da beklediğini belirtiyor, ancak 7 binden fazla kişinin de Honduras'a döndüğünü söylüyor.

ABD Başkanı Donald Trump'ın göçmenlerin sınırdan ABD'ye geçmesinin yasaklama konusundaki kararlılığı sürerken, Orta Amerika ülkelerinden oluşan kafileler ABD göç politikası tartışmasının merkezine yerleşti. ABD Başkanı Trump kafileleri duruduracağını birçok kez tekrar ederken, Meksika sınırına da ABD birliklerini konuşlandırdı.

Kaynak: DW

Yorumlara Git

Rüvşet paraları Veli’de toplanmış! Kasa Ağbaba

Barış Alper'in kaçırdığı pozisyon Azerbaycanlı spikeri çileden çıkardı

YKS'de yapay zekâyla kopya çekerken yakalandı! Savunması “pes” pes dedirtti

CHP’li Şile Belediyesi’ne bir operasyon daha! Çok sayıda gözaltı var

Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Bakan Çiftçi’nin “Çorum” diyaloğu gündem oldu! Duyan, kahkahalara boğuldu