AKİT MENÜ

Dünya

Endonezya'da ölü sayısı gittikçe artıyor!

Güneydoğu Asya ve Okyanusya ülkesi olan Endonezya'da meydana gelen sel ve heyelanlarda ölenlerin sayısı 68'e yükseldi.

Endonezya'nın Sulawesi Adası'nda şiddetli yağışların neden olduğu sel ve heyelanlarda ölenlerin sayısı 68'e yükseldi.

Ulusal Afet Yönetim Ajansı (BNPB) Sözcüsü Sutopo Purwo Nugroho, Güney Sulawesi eyaletinde hafta başından bu yana şiddetli yağışlar nedeniyle 13 bölgede meydana gelen sel ve heyelanlarda hayatını kaybedenlerin sayısının 59'dan 68'e çıktığını açıkladı.

Kişi başı bin 65 dolar ödenecek

Bölgedeki afette 47 kişinin yaralandığını ve şu ana kadar da 7 kişinin kayıp olduğu bilgisini edindiklerini paylaşan Nugroho, 6 bin 757 afetzedenin güvenli bölgeye tahliye edildiğini aktardı.

Öte yandan, Endonezya Devlet Başkan Yardımcısı Yusuf Kalla, yaptığı açıklamada, hükümetin, bölgedeki afette yaşamını yitiren kurbanların ailelerine kişi başı 15 milyon rupiah (yaklaşık bin 65 dolar) tazminat ödeyeceğini belirtti.

13 bölge etkilendi

Eyalet genelinde şiddetli yağışların Jeneponto, Maros, Gowa, Makassar, Soppeng, Wajo, Barru, Pangkep, Sidrap, Bantaeng, Takalar, Selayar ve Sinjai bölgelerini olumsuz etkilediği açıklanmıştı.

Tropikal iklimin yaşandığı Endonezya'da, aşırı yağışlar nedeniyle sık sık sel ve heyelanlar meydana geliyor.

Yorumlara Git

Gafil İsrail'in sonu geliyor! Filistin tüm dünyaya diz çöktürdü

Rusya "barışa karşı en büyük engeli" açıkladı

Bütün dünya anladı da şu sol zihniyet anlamadı! Küresel savunmanın çelik kalbi Türkiye oluyor!

Terörist İsrail'den suikast! Şehit oldular

Türkiye’den dost ülkeye anında şefkat eli! Bakan Hakan Fidan telefona sarıldı: Yaraları birlikte saracağız!