AKİT MENÜ

Dünya

Trump üç Rus şirketine yaptırımları kaldırdı

ABD Hazine Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, Rus şirketleri Rusal, En+ ve Evrosibenergo şirketlerinin yaptırım listesinden çıkarıldığı belirtildi.

Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Hazine Bakanlığı, Rus şirketlerine uygulanan yaptırımların kaldırıldığını açıkladı.

Sputnik'in haberine göre, Rus şirketleri Rusal; Demokrat Parti'nin Rus işadamı Oleg Deripaska'nın hissedarı olduğu En+ ve Evrosibenergo şirketlerine yaptırımların devam etmesi yönündeki çağrılarına rağmen Başkan Donald Trump yönetimi, söz konusu 3 şirketi yaptırım listesinden çıkardı.

ABD Hazine Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, 3 Rus şirketine yönelik yaptırımların Deripaska'nın bu şirketlerdeki doğrudan ve dolaylı hisselerinin azalması ve şirketlerin Deripaska'nın kontrolünden çıkması nedeniyle kaldırıldığı ifade edildi.

Bakanlık, Rus şirketlerin faaliyetleri konusunda benzeri görülmemiş derecede şeffaflık sergilemeyi kabul ettiğini ve kapsamlı denetimlerin, sertifikalandırmaların ve raporlamaların yapılmasına ilişkin talepleri yerine getirdiğini vurguladı.

Hisseler uçuşa geçti

ABD'nin Rusal'a yaptırımları kaldırma kararı sonrası şirketin Hong Kong Borsası'nda işlem gören hisseleri yüzde 9 artarak, Nisan 2018'den bu yanaki en yüksek seviyeye gördü.

Londra Metal Borsası'dan alüminyum fiyatları ise bu sabah açılışta yüzde 1.4 düştü.

 

Yorumlara Git

Gafil İsrail'in sonu geliyor! Filistin tüm dünyaya diz çöktürdü

Rusya "barışa karşı en büyük engeli" açıkladı

Bütün dünya anladı da şu sol zihniyet anlamadı! Küresel savunmanın çelik kalbi Türkiye oluyor!

Terörist İsrail'den suikast! Şehit oldular

Türkiye’den dost ülkeye anında şefkat eli! Bakan Hakan Fidan telefona sarıldı: Yaraları birlikte saracağız!