AKİT MENÜ

Dünya

Endonezya'daki depremin bilançosu belli oldu! 4 bin 340 kişi öldü

Endonezya'nın Sulawesi Adası'nda 28 Eylül 2018'de meydana gelen deprem ve sonrasında oluşan tsunamide hayatını kaybedenlerin sayısının 4 bin 340 olduğu açıklandı.

Endonezya ajansı Antara'nın haberine göre, Orta Sulawesi Valisi Longki Djanggola yaptığı açıklamada, bölgede yaşanan felaket sonrası yapılan incelemelerdeki nihai sayımda kayıp ve kimliği tespit edilemeyenlerle 4 bin 340 kişinin yaşamını yitirdiğini belirtti.

Deprem ve tsunamide en çok can kaybının 2 bin 141 kişiyle Palu kentinde yaşandığını aktaran Djanggola, 289 kişinin Sigi’de, 212 kişinin Donggala ve 15 kişinin de Parigi öldüğünü ifade etti.

Djanggola, bölge genelinde 667 kişinin hala kayıp olduğu ve bin 16 kişinin kimliğinin tespit edilemediği ve bunları da artık ölü saydıklarını kaydetti.

Depremin 7,5 büyüklüğünde olduğu açıklanmıştı

ABD Jeolojik Araştırmalar Kurumu (USGS), 28 Eylül 2018'de, Endonezya'nın kuzeyindeki Sulawesi Adası'nda Palu Körfezi'nin 27 kilometre kuzeyinde 7,5 büyüklüğünde deprem meydana geldiğini açıklamıştı.

Depremin ardından Donggala ve Palu kentlerini, yüksekliği 6 metreye ulaşan tsunami dalgaları vurmuştu.

Felakete ilişkin en son yapılan açıklamada, 2 bin 256 kişinin öldüğü ve yüzlerce kişinin kaybolduğu bildirilmişti.

Yorumlara Git

Bütün dünya anladı da şu sol zihniyet anlamadı! Küresel savunmanın çelik kalbi Türkiye oluyor!

Terörist İsrail'den suikast! Şehit oldular

Türkiye’den dost ülkeye anında şefkat eli! Bakan Hakan Fidan telefona sarıldı: Yaraları birlikte saracağız!

‘İBB Kültür AŞ müdürünü polisler kaçırdı’ demişti! Ali Çağatay gözaltına alındı

Müslüman cenazesini ‘Baban belki babandır ama anan anandır’ diye anlatmıştı! Müptezel Müjdat’a hapis cezası!