AKİT MENÜ

Dünya

Suudiler uzaya gönderdi! 20 yıl hizmet verecek

Suudi Arabistan, ülkenin ilk iletişim uydusu SGS1'in Fransız Guyana'sından uzaya gönderildiğini açıkladı.

Suudi Arabistan, hızlı ve güvenli telekomünikasyon hizmeti sunması için ilk iletişim uydusunu uzaya gönderdi.

Suudi Arabistan resmi haber ajansı SPA, ülkenin ilk iletişim uydusu SGS1'in Fransız Guyana'sından başarıyla uzaya gönderildiğini duyurdu.

Uydunun, Suudi Arabistan başta olmak üzere, ticari amaçlarla Orta Doğu bölgesi ile Kuzey Afrika, Avrupa, Sahraaltı Afrika ve Orta Asya'nın büyük kısmında hizmet vermesi planlanıyor.

20 yıldan fazla hizmet verecek

Yüksek hızda iletişim sağlayacak uydunun, 6,5 ton ağırlığında olduğu ve 20 yıldan fazla bir süre hizmet vermesinin beklendiği kaydedildi.

Suudi Arabistan ve ABD ortaklığıyla geliştirilen uydunun, Kral Abdulaziz Bilim ve Teknoloji Kenti ile Lockhead Martin şirketinin iş birliğiyle üretildiği açıklandı.

Ülkenin ilk iletişim uydusu, geniş bantta ve güvenli iletişim imkanı sunarak, uzak bölgeler için telekomünikasyon hizmeti verecek.

 

Yorumlara Git

CHP’li Gürsel Erol’un konuşması takdir topladı: Erol, Londra’da iş insanlarına Bakan Kurum’dan övgüyle bahsetti

Efendileri bitti, sıra piyonlarda! CHP'liler yine haçlılara ağladı

Hani haydutluğu bitiriyordunuz? Beyaz Saray’dan Savaşa Yeni Finansman

NATO zirvesi önce algı üstüne algı! Operasyon çocuklarından 'göz zevki' oyunu

Malatya'da 4 büyüklüğünde deprem