Dünya
Devrimi bir daha kutlayamazlar! Amerika’dan İran’a açık tehdit
Devrimin 40. yılını kutlayan Tahran’ı hedef alan Trump, “İran’daki rejim 40 yıllık bir başarısızlık üretti. İran halkı daha parlak bir geleceği hak ediyor” derken, güvenlik danışmanı Bolton, “Bundan sonra kutlayacak çok fazla yıldönümünüzün kaldığını sanmıyorum” ifadesini kullandı. Ardından Netanyahu da benzer bir tehdit savurdu.
This browser does not support the video element.
Amerika ve İsrail, İran Devrimi’nin 40. yılını coşkulu biçimde kutlayan Tahran’a açık tehditler geldi...
ABD Başkanı Donald Trump, 40. yıldönümünü kutlayan İran yönetimine yönelik olarak, Twitter hesabından İran yönetimi için sert değerlendirmelerde bulundu.
Sarı şeytan Trump, paylaşımında, İran yönetimine atfen, “40 yıllık yolsuzluk, baskı ve terör. İran’daki rejim sadece 40 yıllık bir başarısızlık üretti. İran halkı daha parlak bir geleceği hak ediyor” ifadesini kullandı.
Bolton’dan açık tehdit
Trump’ın ardından Beyaz Saray Ulusal Güvenlik Danışmanı John Bolton da tehdidin dozunu artırarak İran yönetimini yok etmekle korkuttu. Bolton, Beyaz Saray’ın Twitter hesabından paylaşılan video mesajında İran yönetimini açıktan tehdit etti.
İran’ın kendi halkını ve bölgesindeki ülkeleri “terörize” ettiğini savunan Bolton, “İran, kürenin her yerindeki insanların gözünü korkutmak için hâlâ nükleer silahlar elde etme peşinde” diye konuştu.
Askeri müdahale sinyali!
Yaklaşık 1 dakikalık videoda İran’ın Suriye, Irak, Yemen ve Ortadoğu’da “uluslararası terörizmin ana finansörü olmayı sürdürdüğünü” iddia eden Bolton, Tahran’ın amaçlarının kabul edilemez olduğunu belirtti.
Bolton, “Belki de en kötüsü İran halkı ciddi sıkıntı çekiyor, işsizlik oranı rekor seviyelerde, enflasyon tüm zamanların en üst seviyesinde ve İran yerel parası yerlerde sürünüyor. Bundan sonra kutlayacak çok fazla yıldönümünüzün kaldığını sanmıyorum” diyerek geçtiğimiz günlerde dile getirdiği askeri müdahale seçeneğini işaret etti. İran karşıtı şahin görüşleriyle bilinen Bolton’ın akıl vermesiyle Donald Trump, İran ile 2015’te imzalanan nükleer anlaşmadan 8 Mayıs 2018’de ülkesini geri çekmiş ve İran’a yönelik çok sayıda ekonomik yaptırım kararı almıştı.
Siyonistler de tehdit etti
Bu arada ABD’den yapılan tehditkâr açıklamaların ardından İsrail de İran’ı hedef aldı. Siyonist Başbakan Netanyahu, “İran’dan korkmuyoruz. İran rejimi, Tel Aviv ve Hayfa’yı hedef alırsa, başarılı olamayacak. Bu onların kutladığı devrimin son yıldönümü olur” ifadesini kullandı.