AKİT MENÜ

Dünya

Cesetler, buzlar eridikçe meydana çıkıyor

Everest Dağı’nda buzlar eridikçe, zorlu tırmanışta yaşamını yitirenlerin cesetleri gün yüzüne çıkıyor. Mayıs ayında yapılacak olan tırmanışlarda daha çok ceset bulunacağı tahmin ediliyor.

Dünyanın 8 bin 848 metrelik zirvesi Everest Dağı’nda şimdiye kadar tırmanış sırasında yaklaşık 300 kişi hayatını kaybetti.. Ancak çetin hava şartları nedeniyle hayatını kaybedenlerin üçte ikisinin cesetlerine erişilemiyordu.

Daha çok bulunacağı bekleniyor

Soğuk nedeniyle bozulmadan duran cesetlerin çoğu tesadüf eseri bulunabiliyordu. Ancak küresel ısınma nedeniyle kar kalınlığı azaldıkça, her hafta yeni cesetler bulunuyor. 1 Mart- 31 Mayıs arasına denk gelen tırmanış sezonunda daha çok ceset bulunması bekleniyor.

Yorumlara Git

Destici’den zirve öncesi DEM uyarısı ‘Özgürlük’ maskeli eylemler engellensin

6’lı masanın sacayağına bak sen: Ülkenin sorunlarını çözmeye talipmiş!

Tarihi adım: Meclis'te Şeyh Said Hazretleri için resmi özür talep etti

İşte firarilerin 'Sözcü'sü: Fondaşlara para da talimat da Londra’dan!

Kurtulmuş’tan ABD-İran müzakereleri ve İsrail mesajı: Siyonizmin “Arz-ı Mevud” fikri asla gerçekleşmeyecek