Dünya
Fransa'da yaşlılar evinde felaket! 4 kişi öldü, 15 kişi hastaneye kaldırıldı
Fransa'da bir yaşlılar bakım evinde meydana gelen zehirlenme vakası nedeniyle 4 kişinin öldüğü, 15 kişinin de hastaneye kaldırıldığı bildirildi.
Fransa’nın güneybatısındaki Toulouse şehri yakınlarda bulunan Lherm köyünde La Cheneraie Yaşlılar Bakım Evi'nde gıda zehirlenmesi yaşandı. 31 kişinin kaldığı bakım evinde zehirlenme sonucu 4 kişi hayatını kaybederken, 15 kişi hastanelik oldu.
Durumları kritik
Haute-Garonne Valiliğince bu sabah yapılan açıklamada, ölenlerin ve hastaneye kaldırılan hastaların gıdadan zehirlendiği, hastanedeki 15 kişinin durumunun kritik olduğu belirtildi. Öte yandan Bölge Sağlık Kurumu ile bağlantılı olarak Haute-Garonne ilinde bir Sağlık Operasyon Merkezinin faaliyete geçirildiği, Lherm köyünde ise bir komuta merkezi ve aileler için bir kabul merkezi kurulduğu açıklandı. Valilik gıda zehirlenmesinin nedenlerini belirlemek için soruşturmanın sürdüğünü ifade etti.
Her yıl 250 kişi ölüyor
Fransa Ulusal Kamu Sağlığı Ajansı araştırmalarına göre, ülkede ortalama her yıl 250 kişinin gıda zehirlenmesi sonucu öldüğü biliniyor.