AKİT MENÜ

Dünya

İran'dan tehdit gibi açıklama!

İran Petrol Bakanı Bijen Namdar Zengene, "Petrol fiyatının her gün yükselmesi piyasanın tedirgin olduğunun bir göstergesidir. Trump, İran'a baskıyı artırma ile ABD'deki benzin fiyatlarını düşük tutma  arasında bir tercihte bulunmalıdır." açıklamasında bulundu.

Zengene, İran devlet medyasında yer alan açıklamasında, ABD'nin  ülkesine yönelik yaptırımları hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Petrol piyasasının kırılgan bir seyirde olduğunu ve ABD'nin İran'a  baskıyı artırmak istemesi durumunda bu kırılganlığın derinleşeceğini belirten  Zengene, "Venezuela'da sorunlar var, Rusya'ya yaptırım uyguluyorlar, Libya  istikrarsız ve ABD'deki petrol üretimi de elden gitti. Bu tabloya göre; üretim,  arz ve talep çok kırılgan bir süreçten geçiyor." ifadelerini kullandı.

Arzın talepten daha fazla olması ya da mevcut kapasitelerin üstüne  çıkılması gibi bir durumun söz konusu olmadığını ve bu yöndeki açıklamaların  piyasaları rahatlatmak için propaganda amaçlı yapıldığını aktaran Zengene,  "Petrol fiyatının her gün yükselmesi piyasanın tedirgin olduğunun bir  göstergesidir. Donald Trump, İran'a baskıyı artırma ile ABD'deki benzin  fiyatlarını düşük tutma arasında bir tercihte bulunmalıdır." diye konuştu.

Petrol bölgelerinin Güney Sudan'da olması nedeniyle Sudan'daki  gelişmelerin piyasayı etkilemeyeceğine işaret eden Zengene, Venezuela'daki  gerginliğin devam etmesinin ABD üzerindeki baskıyı artıracağını vurguladı.

Yorumlara Git

ABD Senatosu şaşırttı! İran bir zafer daha kazandı

Pekin ve Moskova'nın arka bahçesinde tarihi imza! Kazakistan ile AB arasında dev stratejik ortaklık bildirisi kabul edildi!

Macron'dan terörist Netanyahu'yu kızdıracak sözler

Yemen'de 4 yıllık ateşkes pamuk ipliğine bağlı! Husiler'den genel seferberlik, hükümetten savaş hazırlığı talimatı

Ani kararla CHP’den AK Parti’ye geçmişti! Mansur Yavaş’ın son sözleri bardağı taşırmış!