AKİT MENÜ

Dünya

Kongo'da tekne battı! 150 kişi kayıp

Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nin doğusundaki Kivu Gölü'nde, içinde 200'den fazla yolcunun bulunduğu tekne battı. Olayda 3 kişinin öldüğü 150'den fazla kişinin kaybolduğu belirtildi.

Yerel basındaki haberlere göre, Güney Kivu eyaletindeki Kivu Gölü'nde aşırı yüklü bir tekne yaklaşık 200 yolcusuyla alabora oldu.

40 yolcunun kurtarıldığı kazada, 3 kişi yaşamını yitirdi.

KDC Cumhurbaşkanı Felix Tshisekedi, Twitter hesabından yaptığı açıklamada, kaybolan 150 kişinin halen bulunamadığını belirterek arama kurtarma çalışmalarının devam ettiğini ancak kaybolanların canlı bulunma şansının çok az olduğunu kaydetti.

Kazada yakınlarını kaybeden ailelere başsağlığı dileyen Cumhurbaşkanı Tshisekedi, olayın sorumlularının bulunacağını ifade etti.

Ekvatoral iklimi nedeniyle geniş ormanlık alanlara ve çok sayıda nehir ve göle sahip ülkede, büyük şehirler dışında kara yolu ağı bulunmuyor. Halk, ulaşım için Kongo Havzası'nı çevreleyen nehirleri tercih ediyor ancak eski ve bakımsız teknelerin aşırı yüklü şekilde kullanılması sık sık ölümlü kazalara neden oluyor.

Yorumlara Git

ABD Senatosu şaşırttı! İran bir zafer daha kazandı

Pekin ve Moskova'nın arka bahçesinde tarihi imza! Kazakistan ile AB arasında dev stratejik ortaklık bildirisi kabul edildi!

Macron'dan terörist Netanyahu'yu kızdıracak sözler

Yemen'de 4 yıllık ateşkes pamuk ipliğine bağlı! Husiler'den genel seferberlik, hükümetten savaş hazırlığı talimatı

Ani kararla CHP’den AK Parti’ye geçmişti! Mansur Yavaş’ın son sözleri bardağı taşırmış!