Dünya
New York masalı bitiyor mu?
Milyonlarca insanın Amerika rüyasına kavuşmak için yerleştiği, “dünyanın başkenti” olarak adlandırılan New York’ta yaşanan ekonomik kriz, kentte yaşayan insanların son yıllarda burayı terk etmesine sebep oluyor.
Münübe Yılmaz
Milyonlarca insanın Amerika rüyasına kavuşmak için yerleştiği, “dünyanın başkenti” olarak adlandırılan New York’ta yaşanan ekonomik kriz, kentte yaşayan insanların son yıllarda burayı terk etmesine sebep oluyor. 11 Eylül terör saldırısı ve 2008’de ülkede yaşanan ekonomik krizle sarsılan kentte, son zamanlarda yapılan yatırımlar ve büyüyen kent ekonomisine rağmen, insanlar şehirden kaçmaya başladı. Amerikan Nüfus Sayım Dairesi (CENSUS) yayınladığı rapora göre, 8,4 milyon kişinin yaşadığı kentin nüfusu geçtiğimiz yıla göre 40 bin kişi azaldı. 2017 yılında da New York’un nüfusu 2016 yılına göre de 37,705 kişi azalmıştı. 2018 yılında kent nüfusunun azaldığının açıklanması kaygı yaratırken, New York’ta yeni yerleşimler olsa da, şehirden ayrılanların sayısı gelenlerden fazla oldu. Geçtiğimiz yıl nüfus Bronx bölgesinde 18 bin, Queens bölgesinden 13 bin 500, Brooklyn bölgesinden 7 bin 500, Manhattan bölgesinde de bin kişi azaldı. Araştırma şirketinin New York nüfusu ile ilgili yaptığı açıklamaya New York Belediyesi’nden eleştiri geirken, belediye Nüfus Sayım Dairesi’nin yanlış bir metodoloji uygulamış olabileceğini, kentin nüfusunun azalmadığını iddia etti. Fakat Quinnipiac Üniversitesi’nin geçtiğimiz ay New Yorklularla ilgili yaptığı kapsamlı bir anketin sonucuna göre, New York’ta her geçen gün artan hayat pahalılığı kent sakinlerini olumsuz etkiliyor. Quinnipiac Üniversitesi yetkileri, ankete göre, kentte giderek artan yüksek yaşam maliyetinin, New Yorkluların neredeyse yarısının taşınmak istemesine sebep olduğunu duyurdu. New York kentinin 2007 ve 2008 yıllarında azalan nüfusu, New York’un Temsilciler Meclisi’ndeki sandalye sayısını da azaltacağı tartışmasını beraberinde getirdi. New York, ABD Temsilciler Meclisi’nde en fazla üye bulunduran Florida ile beraber üçüncü eyalet olarak bilinirken, 27 olan Temsilciler Meclisi üyesi sayısının 2022 yılında 25 düşmesi bekleniyor.