AKİT MENÜ

Dünya

Sudanlı araştırmacı ABD'nin sinsi planını açıkladı

Sudanlı Araştırmacı İbrahim Nasır, "Sudan'daki askerî ve siyasi unsurlar bir araya gelerek bütünleşmezse, ABD'nin ülkemizi bölme hedefi gerçekleşecek." dedi.

This browser does not support the video element.

 Taha Emre Özdemir  Ankara 

Sudanlı Araştırmacı İbrahim Nasır, Cumhurbaşkanı Ömer el-Beşir'in devrilmesi ve ülkesinde yaşananlara ilişkin, yeniakit.com.tr'ye açıklamalarda bulundu. Nasır, Sudan'daki darbenin 28 Şubat post-modern darbesine benzediğini ifade ederek, "Sudan bağımsızlığından beri iç savaşın yaşandığı bir ülkedir. Son yıllarda ekonomi daha da kötüye gitti. Halk ekmek bulamayacak duruma geldi. Ekonomik olarak ümidini kaybeden vatandaş ayaklandı." dedi.

‘ABD’nin hedefi Sudan’ı kontrol altına almak’

Sokak hareketinin öncülerinin dış güçlerle ilişki içinde olduğunu belirten Nasır, "Amerika Birleşik Devletleri Sudan'ı, Beşir'in de söylemi ile altıya bölmeyi hedefliyor. Eğer Sudan'daki askerî ve siyasi unsurlar bir araya gelerek bütünleşmezse ABD'nin hedefi gerçekleşecek." ifadelerini kullandı.

"Dış güçlerin hedefi Sudan'ı kontrol altına alabilmek." diyen Nasır, "Türkiye'de yaşanan süreç, Sudan'da da aynı şekilde işliyor." şeklinde konuştu.

Yorumlara Git

Türkiye'ye kim gidecek kavgası büyüyor: Cumhurbaşkanı ve Başbakan davalık oldu

17 kentte kırmızı alarm! Afrika sıcakları o ülkeyi esir aldı

Yine metrobüs yine arıza! Çile İstanbul çile

İçişleri Bakanlığı’ndan CHP’li belediyelere rüşvet ve örgüt darbesi! Adalar ve Silifke belediye başkanları görevden uzaklaştırıldı!

Putin’den İstanbul şartlı barış mesajı: Ukrayna ile görüşmeye hazırız