Dünya
O havayolu şirketi özür diledi
30 Mayıs'ta uçuş esnasında ayrımcılık yapılan Müslüman kadından havayolu şirketi özür diledi.
Amerikan havayolu şirketi United, uçakta ayrımcılığa maruz kaldığını belirten Tahera Ahmad isimli Müslüman kadından özür diledi.
United Havayolları Sözcüsü Charles Hobart, Associated Press haber ajansına elektronik posta yoluyla verdiği bilgide, şirketin "müşterilere ve çalışanlara yönelik ayrımcı veya ayrımcıymış gibi görünen davranışları hoş görmeyeceğini" kaydetti.
Hobert, olay üzerine yapılan soruşturma sonucu Müslüman kadına karşı ayrımcı davranışlar sergilediği iddia edilen ve başka bir şirketin çalışanı olan kabin görevlisinin artık United müşterilerine hizmet vermeyeceğini açıkladı.
Hobart, United'ın müşterilerle bire bir iletişimi olan çalışanlarının her yıl kültürel farkındalıkla ilgili dersleri de içeren müşteri hizmetleri eğitimi aldığını belirterek, "Sefer United'ın kendi seferi olmamasına rağmen, Tahera Ahmad bizim müşterimizdi. Bu nedenle uçuşta yaşadıklarından dolayı kendisinden özür diliyoruz" ifadesini kullandı.
Tahera Ahmad isimli Müslüman kadın, sosyal medya hesabında, United Havayolları'na bağlı Shuttle America adlı şirketle 30 Mayıs'ta yaptığı uçuşta başörtüsünden dolayı ayrımcılığa maruz kaldığını belirtmişti.