Yerel
Afyonkarahisar dev organizasyona hazırlanıyor
Afyonkarahisar Valiliği’nin destekleriyle Afyonkarahisar Belediyesi ve Türkiye Motosiklet Federasyonu iş birliğinde 7-8 Eylül 2019 tarihlerinde düzenlenecek olan Dünya Motokros Şampiyonası, Cumhurbaşkanlığı’nın himayesine alındı.
Motorsporlarında dünyanın en gözde organizasyonları arasında yer alan ve ilki geçen yıl düzenlenerek gerek Afyonkarahisar’ın gerekse ülkemizin tanıtımına büyük katkı sağlayan Dünya Motokros Şampiyonası, Cumhurbaşkanlığı’nın himayesine alınması dair müjdeli açıklamanın ardından Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Bekir Yunus Uçar, yetki belgesini, Afyonkarahisar ili adına Vali Mustafa Tutulmaz ve Belediye Başkanı Mehmet Zeybek’e takdim etti.
ŞEHRİMİZ İÇİN BÜYÜK ONUR
Geçen yıl yapılan organizasyonla ülkemizin tanıtımına büyük katkı sağladıklarını söyleyen Bekir Yunus Uçar, bu sene düzenlenecek organizasyonun Cumhurbaşkanlığı himayesine alınmasının şehirleri için büyük bir onur olduğunu ifade etti. Yunus Uçar şöyle konuştu: “Anadolu’nun incisi, Türkiye’nin gözdesi ilimizde bizler için gurur verici bir vesile için toplandık. Türkiye Motosiklet Federasyonu olarak koşarak bu topraklara gelmiştik. Eski Belediye Başkanımız İl Genel Meclisi Başkanımızın daveti üzerine geldiğimiz bu topraklarda Dünya Şampiyonası organizasyonu için bize bir ufuk açılmıştı. Açtığı o ufkun peşinden koştuk ve bugün ulusal şampiyonalarla başlayan bu organizasyonumuz, dünya şampiyonası formatına taşındı. İlkini geçen yıl dünyanın en iyisi formatıyla gerçekleştirdikten sonra Allah bizlere bugün bambaşka bir onuru yaşattı.
ERDOĞAN’A TEŞEKKÜR
“Ülkemize ve şehrimize sağladığımız faydadan dolayı bu onura layık görüldük” diyen Uçar, “Bizi bu onuru, temsil hakkına layık gören başta ülkemizdeki bütün güzelliklerin mimarı olan Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a sonsuz teşekkürlerimizi arz ediyoruz. Bu organizasyonun üzerinde emeği olan başta Afyonkarahisar Belediyemizin çalışanları olmak üzere bu gayrette emeği olan herkese teşekkür ederim” dedi.
BÜYÜK BİR KAZANIM
Organizasyonun Cumhurbaşkanlığı himayesine alınmasının Afyonkarahisar’ın tanıtımı için atılmış en büyük adımlardan birisi olduğuna dikkat çeken Afyonkarahisar Belediye Başkanı Mehmet Zeybek ise illeri açısından büyük kazanım olduğunu söyledi. Başkan Zeybek, “İkincisini gerçekleştireceğimiz şampiyona dört ayakta yapılacak. Dünya Erkekler Motokros Şampiyonası, Dünya Bayanlar Motokros Şampiyonası, Avrupa Kadınlar Motokros Şampiyonası ve yine Avrupa Şampiyonası’nın fi nallerinin ilimizde yapılacak olması ilimiz açısından büyük bir kazanım. Bundan ülkemiz de kazanç sağlayacak. Sayın Cumhurbaşkanımıza bu desteğinden dolayı şükranlarımızı arz ediyorum” diye konuştu.
TUTULMAZ: MARKA DEĞERİMİZ ARTACAK
Cumhurbaşkanlığı desteğinin mutluluk verici olduğunu söyleyen Vali Mustafa Tutulmaz, “Yapılan tüm etkinlikler, ilimizin marka değerini artırmaya yöneliktir. Sarf ettiğimiz çabalar sonucunda Sayın Cumhurbaşkanımız etkinliğin önemini kavramış ve bize bir yönüyle sizin yanınızdayız anlamı taşıyan desteği vermişlerdir. Afyonkarahisar adına büyük bir mutluluk duymamız gerekiyor. Marifet iltifata tabidir. Afyonkarahisar halkı, kurumları ve Türkiye Motosiklet Federasyonu olarak girdiğimiz bu yolda iyi işler yaptığımızı görmüş olduk. Bu da bizi ayrıca mutlu ediyor. Geçen yıl organizasyonun ilki yapıldı. Eksi ve artı yönleri muhakkak olmuştur. Ama daha başarılı bir organizasyon olması adına halkımız ve kurumlarımızın daha dikkatli olması gerektiğini düşünüyorum” dedi.