AKİT MENÜ

Dünya

Reuters muhabirleri serbest bırakıldı

Arakanlı Müslümanlara yönelik yargısız infazlarla ilgili askeri belgeleri ifşa ettikleri gerekçesiyle hapis cezası alan Reuters muhabirleri serbest bırakıldı.

Myanmar'da, Arakanlı Müslümanlara yönelik yargısız infazlarla ilgili askeri belgeleri ifşa ettikleri gerekçesiyle 7'şer yıl hapis cezasına çarptırılan Reuters haber ajansının iki muhabiri serbest bırakıldı.

Myanmar'da, Devlet Sırları Yasası'nı ihlal etmekten suçlu bulunarak 7'şer yıl hapis cezasına çarptırılan Wa Lone ve Kyaw Soe Oo,  500'den fazla günü cezaevinde geçirmelerinin ardından, devlet başkanlığı tarafından çıkarılan bir af kapsamında serbest kaldı.

6 bin 520 mahkum serbest

Devlet Başkanı Win Myint'in ülkede 17 Nisan'da başlayan geleneksel yeni yıl kutlamaları vesilesiyle çıkardığı af kapsamında aralarında Wa ve Kyaw'ın da olduğu 6 bin 520 mahkumun serbest bırakıldığı bildirildi.

Wa Lone'nin eşi Pan Ei Mon, AA muhabirine telefonla yaptığı açıklamada gazetecilerin serbest bırakıldığını doğruladı ve "Şu an onların yanındayız. Serbest bırakıldılar." dedi.

Muhabirler, 13 Aralık 2017'de ellerinde Arakan eyaletindeki bir mevkinin haritası ve askeri raporların bulunması üzerine Devlet Sırları Yasası'nı ihlal etmekten gözaltına alınmıştı.

Mahkeme, yaklaşık bir yıl tutuklu kalmalarının ardından Wa Lone ve Kyaw Soe Oo'yu, söz konusu yasayı ihlal etmekten suçlu bularak, geçen yıl eylül ayında 7'şer yıl hapisle cezalandırmıştı.

 

 

Yorumlara Git

CHP'de iki il başkanı daha görevden alındı

Saldırıların ardından ilk yurt dışı ziyareti! İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan kritik temaslar için Pakistan’da!

Küresel haydut Trump, kirli emeline ulaştı! İran'a nükleer denetimi kabul ettirdi

Kılıçdaroğlu’nun beyaz bayrağını elinin tersiyle etti! Demirtaş’tan tepki çeken karar

Hristiyan Din Bilimci, Osmanlı'nın adaletini anlattı