Dünya
Amerika’dan ninja bombası
Amerika’nın bu zamana kadar Libya, Suriye, Irak, Yemen ve Somali olmak üzere pek çok operasyonda nınja bombası adında patlamayan gizli bir füze kullandığı iddia edildi.
Münübe Yılmaz
Washington Post gazetesinin haberine göre Pentagon bu zamana kadar Libya, Suriye, Irak, Yemen ve Somali olmak üzere pek çok operasyonda ninja bombası adında patlamayan gizli bir füze kullandı. ABD bir diğer adı da R9X olan ve hellfire füzelerinin bir üst versiyonu olarak bilinen bu silahı özellikle terörist olarak kabul ettiği hedefleri yok etmek için kullandığı ifade edildi. Patlamayan fakat ağırlığıyla arabaların üstünü ve evlerin çatısını delerek kurbanlarının üzerine düşen ninja bombası 6 adet uzun bıçakla donatıldığı ve bu bıçakların düşmeden bir kaç saniye önce fırlatılıp yolundaki tüm engelleri ortadan kaldırıyor. İlk defa eski başkan Barack Obama döneminde geliştirilmeye vbaşlanan silah, Düştüğü yerde büyük ve ölümcül bir patlama etkisine sebep olan R9X’un özellikle küçük bir alanda yer alan kalabalık hedefleri ortadan kaldırmada başarılı olduğu kaydedildi. ABD’nin bu füzeyi çok nadir ve belli şartlarda kullandığını ileri süren Washington Post, terör örgütü liderlerinin yerlerinin tespit edildiği durumlarda, normal silahın çevredeki sivillere zarar verme riskini taşıdığı durumlarda bu silahın kullanıldığını vurguladı.