AKİT MENÜ

Dünya

Rusya NASA'ya şikayet etti! Alkolü kim getirdi?

Rusya Kozmonot Yetiştirme Merkezi Başkanı Pavel Vlasov, Uluslararası Uzay İstasyonu'nda oluşan alkol kokusunu NASA'ya şikayet ettiklerini açıkladı.

Rusya, mart başında SpaceX firmasına ait Dragon-2 uzay gemisi geldikten sonra Uluslararası Uzay İstasyonu'nda (UUİ) oluşan alkol kokusunu NASA'ya şikâyet etti. Kötü koku, hava temizleme sistemi yardımıyla giderildi.

Sputnik'e konuşan Rusya Kozmonot Yetiştirme Merkezi Başkanı Pavel Vlasov, olayın mart başında yaşandığını ancak daha yeni öğrendiklerini belirtti.

"Hava analistleri, UUİ atmosferinde yoğunluğu metreküp başına yaklaşık 6 miligram olan izopropil alkol içeriğinin arttığını tespit etti" diyen Vlasov, Rusya'nın konuyla ilgili şikâyetlerini ve sorularını NASA'ya yönelttiğini kaydetti.

Mürettebatın hava temizleme sistemini çalıştırdığını ve bu sayede yoğunluğun metreküp başına 2 miligrama kadar düştüğünü anlatan Vlasov, Dragon-2'nin UUİ'ye bağlanmasından önce bu oranın miligramın onda biri olduğunun altını çizdi.

Vlasov, özel Amerikan uzay gemileriyle ilgili tüm konuları SpaceX'e doğrudan değil, NASA üzerinden ilettiklerini sözlerine ekledi.

Yorumlara Git

ABD’den kazık yiyince hopluyor: Terörist başı su sözü ilk kez söyledi!

Zonguldak'ta hafızlık icazet programı şeddeli kafirleri rahatsız etti! 'Şeriata karşı omuz omuza'

Dine siyaset alet edilmiş mi Kemalistler? Cami bahçesinde Mustafa Kemal büstü

Götürmek genlerinde var! Korsan Özgür arabaya da çökmüş!

İBB yöneticisi kaçırılmıştı! Kaçıranlar böyle yakalandı