AKİT MENÜ

Dünya

Japon Başbakan Abe'den imparatora ilk ziyaret

Japonya Başbakanı Şinzo Abe, ülkenin yeni İmparatoru Naruhito'yu tahta oturmasından sonra ilk kez ziyaret etti.

Ulusal NHK televizyonundaki habere göre, Başbakan Abe, babası Akihito'nun çekildiği tahta ay başında oturan Naruhito'ya başkent Tokyo'daki İmparatorluk Sarayı'nda ziyarette bulundu.

Naruhito'ya devlet işleri konusunda brifing veren Abe'nin ziyaretine ilişkin görüntü, İmparatorluk İdari Ajansı (Kunaiçoo) tarafından kamuoyu ile paylaşıldı.

Abe, görüşmede ay sonuna doğru Japonya'ya gelerek Naruhito ile görüşecek ilk yabancı lider olması beklenen ABD Başkanı Donald Trump'ın ziyaretine ilişkin detayları da sundu.

Krizantem tahtın önceki sahibi Akihito, 2016'da ilerleyen yaşına bağlı sağlık sorunlarını öne sürerek tahttan ayrılacağını açıklamış ve 30 Nisan'da da tahttan çekilerek "Emerit İmparator" sıfatını almıştı.

Yorumlara Git

Türkiye'nin Erdoğan'a çok ihtiyacı var!

İslam karşıtı Leman’ı protesto etti savcı dava açtı

Binlerce FETÖ’cü ‘bot’ Özel’i desteklemiş

Bennett'ten katil Netanyahu yönetimine eleştiri: Terör Devleti İsrail’de 'Lübnan' çatlağı

Dokunulmazlık zırhı kaldırılsın