Özel Eğitim Kurumları
ÇINAR ailesi daha da büyüyecek
1995 yılında 17 kişinin özel teşebbüsü ile kâr amacı güdülmeden kurulan Çınar Koleji 20.yılında 3.500’ü geçen öğrencisi ve sınav başarıları ile öne çıkıyor.
Çınar Koleji’nin Kurucu Müdürü Veysel Kafalı, ‘’Velilerimizin beklentilerini kurumumuzun eğitim kadrosu ve vizyonumuza uygun bir şekilde elbirliği ile karşılıyoruz. Gerçekleştirdiğimiz memnuniyet anketleri çalışmalarımıza yön veriyor. Sonuçta her veli bizim birer müfettişimizdir’’ diyor ve ekliyor: ‘’ 17 arkadaşla ortaya koyduğumuz güzel bir niyetle ilk adımı attık. 225 öğrenci ile bir iş hanından bozma binada diktiğimiz fidan kısa sürede çınara dönüştü. Şimdi 3.500 öğrencimiz var. Bu hayırlı işe başlarken akademik anlamda kaliteli eğitimle birlikte yaradılış gayesini bilen ahlaki yönden örnek insanların yetişmesine vesile olan bir kurum olmak istedik.’’ Veysel Kafalı hizmetleriyle ilgili sorularımızı da cevaplandırdı:
Çınar nerelerde hizmet veriyor?
İstanbul’da üç kampüste ve Malatya’da hizmet veriyoruz. Başakşehir’deki kampüsümüz 16 dönüm arazi üzerinde kurulu olup 20 bin metrekarelik kapalı alanı bulunuyor. Kiptaş’tan satın aldık. Özel eğitim kurumu olmamızla birlikte sosyal faaliyetlere de ev sahipliği yapıyoruz. Büyükçekmece’de 2010, Çekmeköy’de ise 2012 yılında eğitim öğretim başladı. Okullarımızda sınıflarımız maksimum 24 kişiliktir. Ancak mümkün olduğu kadar bu kapasitelerimizi tam doldurmamaya gayret ediyoruz.
Başakşehir kampüsümüzde 1.900 civarında öğrenci var. Büyükçekmece kampüsümüzde 900 öğrenci var. Kapasitesinin yüzde 75’ini kullanıyoruz. Çekmeköy kampüsümüzde de 600’e yakın öğrenci ile yüzde 70 civarında kapasite kullanıyoruz. Malatya Kampüsümüz de, 600’e yakın öğrencisi ile kapasitesinin yüzde 85’ine yakınını kullanıyor.
Veliler sizlerden neler bekliyor?
Tabi ki çocuklarını emanet edecekleri güvenli, huzurlu ve sağlıklı bir ortam ile başarı için gerekli imkânların olması her velinin öncelikli talebi. Her anne baba çocuğunun iyi yerlerde okuyup, üniversiteyi kazanmasını ister. Biz eğitim verirken tüm talepleri dikkate alıyoruz. Mesela üniversite sınavına girecek öğrencilerimiz eğitim yılının son haftasına kadar okulumuza geliyor. Sınavdan 45 gün önce başlayan deneme sınavı sayısı 40’ı buluyor. 20 rehberlik öğretmeni ile sınava hazırlanan öğrencilerin her biri ile tek tek ilgileniyoruz. Deneme sınavlarından aldıkları sonuçları analiz ediyoruz. Danışman öğretmenler çocuklarımızı adeta kuşatıyor, bilgiyle donatıyor. Tabi ki onları sadece sınava değil hayata da hazırlıyoruz. Bu noktada aile, okul ve çevre ilişkisi de önemli bir faktör. Maalesef birçok aile sorumluluğu okula yıkıyor. Her dönem en az iki kez gerçekleştirdiğimiz veli toplantılarında bu konular gündeme geliyor. Onlar da, biz de çocuklarımızın topluma faydalı, başarılı ve mutlu gelecekleri için çabalıyoruz. Velilerimizin beklentilerini kurumumuzun eğitim kadrosu ve vizyonumuza uygun bir şekilde elbirliği ile karşılıyoruz. Gerçekleştirdiğimiz memnuniyet anketleri çalışmalarımıza yön veriyor. Sonuçta her veli bizim birer müfettişimizdir.
Sizi farklı kılan Yaşam Becerileri Merkezi projenizden de söz eder misiniz?
Çınar Koleji olarak, öğrencilerimizi hayata hazırlamak için özel olarak tasarlanmış atölyelerden oluşan Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı Yaşam Becerileri Merkeziyle hizmet veriyoruz. Her birisi; öğrencilerimizin zihinsel, sosyal, bedensel, duygusal gelişimlerini destekleyen ve birbirinden farklı konseptlerde hazırlanmış olan bu atölyelerde, öğrencilerimizin, yetenek ve kabiliyetlerine uygun alanlarda çalışma yapabilmelerini sağlıyoruz. Eğitim dünyasına kazandırdığımız bu önemli projenin atölyelerinden bazıları; Hayal Atölyesi, Düşünme Becerileri Atölyesi, 112, Robotik, Gallery 3D, Çamur Ev, Rengârenk, Masal Evi, Legorobotik, Lego Kids, Mutfak Sanatları Atölyesi, Story Land, Deneyim Merkezi, Drama, Orkestra, Teksti l Tasarım Atölyesi, Mucitler Atölyesi, Ahşap ve Oyuncak Atölyesidir.
Mehmet UFUK – egitimrehberi / 19 Haziran 2015