Dünya
Sudan'da taraflar, yeniden müzakere masasına oturuyor!
Sudan’da darbe yönetimiyle muhalefet arasında bozulan anlaşma sonrasında, görüşmelerin yeniden başlayacağı açıklandı.
Sudan'da 19 Aralık'ta ekonomik kriz sebebiyle başlayan kitlesel eylemlerin hızla başkent Hartum ve ülke genelinde rejim karşıtlığına dönüşmesinin ardından ordunun 11 Nisan'da yönetime el koyduğunu açıklamasıyla 30 yıllık Ömer el Beşir dönemi sona ermişti. Siyasi ve askeri krizin devam ettiği Sudan'da darbe yönetimi, muhalefetin çatı oluşumu Özgürlük ve Değişim Bildirgesi Güçleri (ÖDBG) ile yeniden müzakere masasına oturacağını açıkladı.
Darbe yönetimi adına yapılan yazılı açıklamada, yarın ÖDBG ile başkent Hartum'daki Cumhurbaşkanlığı Sarayı'nda müzakerelerin tekrar başlayacağı belirtildi.
Askeri Geçiş Konseyi Başkanı Abdulfettah el-Burhan, perşembe günü devlet televizyonunda yaptığı konuşmada, “Müzakerelerin tamamlanması için gerekli bir atmosfer hazırlamaya yardımcı olmak, gösteri alanındaki barikatların kaldırılması ve yolların açılması için ÖDBG ile müzakereleri 72 saat boyunca askıya almaya karar verdik” ifadelerini kullanmıştı.
Sudan halkı, yönetimin sivillere devri, eski rejimin tüm sembol isimleri ve kurumlarının tasfiyesi talebiyle 6 Nisan’dan bu yana başkentte ordunun ana karargahı önündeki eylemlerini sürdürüyor.