Dünya
Filistin yönetimi sözde barış görüşmelerine katılmayacak! "O toplantıda yerimiz yok"
ABD önderliğinde 25 -26 Haziran’da Bahreyn’in başkenti Manama’da “Yüzyılın Barış Anlaşması” adıyla yapılacak sözde İsrail-Filistin barış anlaşması görüşmelerini Filistin yönetimi reddettiğini duyurdu. İsrail’in tek taraflı olarak düzenlediği barış anlaşma şartlarını tanımadığını beyan eden Filistin yönetimi, toplantıya katılmama kararı aldıklarını açıkladı.
İsmail Uğur yeniakit.com.tr
Filistin yönetimi, ABD önderliğinde Bahreyn’in başkenti Manama’da yapılması planlanan sözde İsrail-Filistin barış görüşmeleri toplantısına katılmayacağını açıkladı.
Filistin’den hiçbir kişi ve kurum katılmayacak
Filistin Kurtuluş Örgütü (FKÖ)’nün web sitesinden dün yapılan açıklamada, Cumhurbaşkanı Mahmut Abbas ve FKÖ İcra Komitesi tarafından alınan ortak kararla Manama toplantısına katılım sağlanmayacağı duyuruldu. Söz konusu toplantıda, İsrail’in tek taraflı dayattığı kabul edilemez anlaşma şartlarının müzakere edileceğinin bilindiği ifade edilen açıklamada, “Sadece Filistin yönetimi değil, tüm kamu ve özel kurumlarımız ile işadamlarımız da bu toplantıya katılmama kararındadır. O toplantıda yerimiz yok.” ifadeleri kullanıldı.
İsrail parayla satın almak istiyor
İsrail’in “Yüzyılın Anlaşması” olarak duyurduğu İsrail-Filistin barış anlaşması, ABD ve Siyonist İsrail tarafından hazırlanarak Filistin’e dayatılmak isteniyor. Sözde barış anlaşması, İsrail’in işgal ettiği topraklarda hak sahibi olmasını öngörürken, Kudüs’ü ise İsrail’e başkent yapma amacı taşıyor. Filistin yönetimini anlaşmaya zorlamak için bir taraftan yaptırım tehditlerinde bulunan ABD-İsrail ikilisi, bir taraftan da anlaşma karşılığında Filistin’e parasal yardım vaatlerinde bulunarak Müslümanların topraklarını parayla satın almak istiyor.