AKİT MENÜ

Dünya

Kuzey Kore ABD'den umutlu değil

Kuzey Kore Dışişleri Bakanlığı, ABD’nin sorumsuz ve sahtekar tavırlarının Kuzey Kore ve ABD arasındaki anlaşmaya mani olduğunu, yeni zirve ile bile çözüme ulaşılamayacağını ifade etti.

Münübe Yılmaz

Kuzey Kore Dışişleri Bakanlığı, ABD’nin sorumsuz ve sahtekar tavırlarının Kuzey Kore ve ABD arasındaki anlaşmaya mani olduğunu belirterek, Vietnam’ın başkenti Hanoi’de yapılan son görüşmenin de sonuçsuz kalmasından ABD sorumlu olduğunu duyurdu. Kuzey Kore’nin resmi haber ajansı KCNA tarafından duyurulan açıklamada, “Hanoi’de gerçekleşen zirve konuşmaları ABD’nin sahtekar ve sorumsuzca tavırları yüzünden amacına ulaşamadı” diyen Kuzey Kore Dışişleri Bakanlığı’ndan bir yetkili ABD’nin bu tutumunun Kuzey Kore’yi nükleer silah geliştirme konusunda bir adım dahi geri götürmeyeceğini bildirdi. Kuzey Kore lideri Kim Jong‘un nükleer programın kısmen de olsa sonlanması için Kuzey Kore'ye uygulanan yaptırımları masaya yatırmaya çalıştığını, ancak Kuzey Kore’nin taleplerinin ABD tarafından dikkate alınmadığını vurgulayan bakanlık sözcüsü, iki ülke arasındaki gerginliğin son haftalarda tekrar tırmanmaya başladığının da sinyallerini verdi. Yapılan açıklamada, Kuzey Kore’nin ABD’ye uyguladığı yaptırımlar konusunda esnek davranmasıyla ilgili bir yıllık süre istediği, fakat Trump ve diğer yetkililerin bu talebi görmezden geldiğine yer verildi. Kuzey koreli yetkililer, ABD’nin yeni ve işe yarar bir çözüm metodu sunmadığı sürece nükleer silahlanma ile ilgili konuşmaların tekrar başlayamayacağının altını çizerek, “ iki ülke arasındaki nükleer sorunun çözümüne dair suan için umutsuzuz” ifadelerine yer verdi.

 

Yorumlara Git

Ardahan'da korkutan deprem

Erhan Karaal'ın kaçırılmasıyla ilgili flaş karar alındı: Çok sayıda kişi tutuklandı

Büyük bomba patladı! Özgür Özel'den Ekrem İmamoğlu'na darbe!

Türkiye'de diri fay sayısı 485'ten 700'e yükseldi!

Ölümcül sıcak alarmı! Avrupa’yı kavuran hava dalgası Türkiye’ye de geliyor!