AKİT MENÜ

Dünya

Malezya Hükümeti'nden flaş karar! Kabine görüşmelerine akıllı telefonlar alınmayacak

Malezya'da bakanlar kurulu toplantıları ve üst düzey görüşmelere katılanlar bakan, milletvekili ve bürokratlar, bundan sonra akıllı telefonlarını kapıda bırakacak.

Malezya hükümeti, bakanlar kurulu ve devlet kademesindeki önemli görüşmelerde dijital cihazların bulundurulmasını yasaklama kararı aldı.

Hükümete bağlı Ulusal Güvenlik birimi direktörü Sanusi Sidek, hükümetin verdiği talimatın ardından başta kabine görüşmeleri olmak üzere devlet kademesindeki üst düzey görüşmelerde akıllı telefon gibi kayıt yapma özelliğine sahip dijital aletlerin yasaklanacağını açıkladı.

Bilgi sızdırılmasına yönelik tedbir

Sanusi Sidek, dijital alet yasağının sadece akıllı telefonlarla sınırlı olmayacağını, akıllı kalem, kamera ve tablet gibi cihazların da yasaklanacağını vurgulayarak, "Devlet Sırları Kanunu gereğince üst düzey görüşmelerden bilgi sızdırılmasına mani olmak için bu uygulamanın getirilmesi icap etti." dedi.

Devlet görüşmelerinde dijital cihaz yasağının getirilmesi en son nisan ayında Malezya meclisinde gündeme gelmişti.

Dijital cihaz yasağı bir sonraki bakanlar kurulu toplantısından itibaren uygulanacak.

Yorumlara Git

ABD Başkanı Trump imzayı attı! Hedefleri dünyayı değiştirecek

Katar'da patlama! Dışişleri Bakanlığından taziye mesajı

Katil Netanyahu endişeli! Ateşkes mekanizması nedeniyle paniğe kapıldı

Tören için takvim açıklandı! Hamaney’in cenazesi için kısıtlamalar getirildi

Çekya'nın tepesinde Ankara kavgası!