AKİT MENÜ

Dünya

İran tarih verip dünyaya duyurdu: 4 katına...

İran Atom Enerjisi Teşkilatı Sözcüsü Behrouz Kamalvandi, imzalanan nükleer anlaşma dolayısıyla düşük olan zenginleştirilmiş uranyum üretimini, 10 gün içerisinde 4 katına çıkaracaklarını duyurdu.

Güncelleme Tarihi:

İran, imzalanan nükleer anlaşma dolayısıyla düşük olan zenginleştirilmiş uranyum üretimini, dört katına çıkardığını açıkladı.

İran Atom Enerjisi Teşkilatı (AEOI) Sözcüsü Behrouz Kamalvandi, düzenlediği basın toplantısında, ülkesinin 10 gün içinde nükleer anlaşma ile belirlenen uranyum stok sınırını kıracağını ve üretimi 4 katına çıkartacağını söyledi.

"Avrupa harekete geçmeli"

Ülkesinin 27 Haziran itibarıyla nükleer anlaşmada belirtilen uranyum stoğunu aşacağını belirten Kamalvandi, Avrupa Birliği'ne (AB) de çağrı yaptı. Kamalvandi, "Avrupa, ABD'nin İran yaptırımlarına karşı harekete geçmeli" dedi.

İran ile P5+1 ülkeleri (ABD, İngiltere, Fransa, Çin, Rusya ve Almanya) arasında 2015 yılında imzalanan anlaşmadan, ABD Başkanı Donald Trump geçen yıl tek taraflı olarak geçilmişti. Çekilmenin üzerinden bir yıl geçtikten sonra Tahran yönetimi de anlaşmadan kısmen çekildiğini geçtiğimiz ay duyurmuştu.

Yorumlara Git

Gaziantep Havalimanı'nda korku dolu anlar! Yolcu uçağı iniş yaparken olmaması gereken şey oldu

Destici, A Milli Takım'ın Dünya Kupasından elenmesini yorumladı: Önümüzdeki maçlara bakacağız

Trump’tan dünyaya ilan! Tahran hizaya geldi, nükleer denetimleri "uzun bir süre" kabul edecek!

O ülkede kırmızı alarm verildi! Termometreler 40 dereceye dayanacak

İçişleri Bakanlığı'ndan 'Şanlıurfa' açıklaması