AKİT MENÜ

Dünya

Yeni Zelanda'da plastik poşet yasaklandı

Yeni Zelanda'da tek kullanımlık plastik poşet yasağı yürürlüğe girdi.

Yeni Zelanda'da 2018 yılının Ağustos ayında duyurulan tek kullanımlık plastik poşet yasağı kapsamında müşterilerine plastik poşet veren marketler ve mağazalar 67 bin dolara varan cezalar ödeyecek.

Yeni Zelanda Çevre Bakanı Eugenie Sage, bu yasakla birlikte geri dönüşümün teşvik edilmesinin planlandığını belirtti.

Ülkenin önde gelen marketleri yasa yürürlüğe girmeden önce plastik poşet uygulamasını kaldırdı.

80'den fazla ülkede Birleşmiş Milletlerin çevreyi koruma programı kapsamında buna benzer yasaklar uygulanıyor. Türkiye'de ücretsiz verilen plastik alışveriş poşetlerinin tüm satış noktalarında ücretli olarak temin edilmesi yönünde yapılan düzenleme 1 Ocak'tan itibaren yürürlüğe girmişti.

Her yıl bir milyon kuş ve 100 bin deniz memelisi plastik çöpler sebebiyle yaralanıyor ya da ölüyor.

Yorumlara Git

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde büyük provokasyon: Amedspor Bayrağı köprüye asıldı!

Başkan Erdoğan: Küresel siyasetin oyun kurucusuyuz

İşte Siyonist katliamın faturası! 4 aylık saldırılarda 3 bin 519 can kaybı

İsrail muhalefetinden siyonistleri tir tir titreten itiraf! Erdoğan, katil Netanyahu'yu terbiye etti

Emekli ve memura zamda senaryo değişti: İşte yeni maaşlar!