AKİT MENÜ

Dünya

Devlet Başkanının 'Çocuk işçi' savunması ülkeyi karıştırdı

Brezilya Devlet Başkanı Jair Bolsonaro'nun yaptığı çocuk işçiliğini savunan açıklamalar sonrası ülkede yeni bir tartışma başladı.

StraitTimes'ın haberine göre, Bolsonaro, geçen hafta sosyal medya üzerinden yaptığı haftalık canlı yayında, "8 yaşından beri çalışıyorum, bugün de neysem oyum. 8 ya da 9 yaşındaki bir çocuk bir yerde çalıştığı zaman birçok insan bunu 'çocuk işçiliği' ya da 'zorla çalıştırma' diye kınıyor ama aynı çocuk koka macunu kullandığında ise kimse bir şey söylemiyor" ifadesini kullandı.

Çalışmanın hangi yaşta olursa olsun kadın ve erkeğe saygınlık kazandırdığını savunan Brezilya Devlet Başkanı, "8 yaşımdayken hem okudum hem de mısır ektim, muz topladım." diye konuştu.

Bolsonaro'nun açıklamaları sert bir dille eleştirilirken, Brezilyalı sosyalist siyasetçi Marcelo Freixo, "(Bolsonaro) bir çocuğun çalışmaya teşvik edilmemesi gerektiğinin en iyi örneği" yorumunu yaptı.

'Bizim kuşağımız çok erken yaşta çalışmaya başladı'

Brezilya'nın İnsan Hakları, Aile ve Kadından Sorumlu Bakanı Damares Alves ise yaptığı açıklamada "Bizim kuşağımız çok erken yaşta çalışmaya başladı. Ben de çok erken yaşta çalıştım. Ama bu çocuk işçiliğini suç olmaktan çıkaracağımız anlamına gelmez." dedi.

Çocukların çalışmasının hak ihlali olduğunu vurgulayan Alves, buna izin verilemeyeceğini sözlerine ekledi.

Brezilya'da kanunlar çıraklar hariç 16 yaşından küçük çocukların çalışmasını yasaklıyor. Çırak olarak çalışmak isteyenler ise ancak 14 yaşından itibaren çalışabiliyor.

Brezilya Coğrafya ve İstatistik Enstitüsüne göre Brezilya'da 5 ila 17 yaşında 2,5 milyon çocuk işçi bulunuyor.

Yorumlara Git

İran savaşı geride ne bıraktı? Pentagon ve ekonomi için zor tablo

"O, harika bir şekilde kazandı" dedi ama… Seçimi Trump kazandı

“Kapalı kadınlar imha edilsin” demişti! İşte Türkiye’yi ayağa kaldıran laikçi yobazın ilk ifadesi

Kılıçdaroğlu Sözcü TV’de üçünü de rezil etti! Karahasanoğlu yazdı

CHP’li belediyelerin kültür sanat aşkı tamamen “duygusal”! Festival adı altında yine alkol yine kavga